۰
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶

آماده باش در بلژیک

با گذشت هشت روز از حملات پاریس، مرکز ملی بحران بلژیک امروز (شنبه) نسبت به "تهدیدی قریب‌الوقوع" هشدار داده و سطح هشدار تروریستی در بروکسل را به بالاترین حد خود رسانده است.
با گذشت هشت روز از حملات پاریس، مرکز ملی بحران بلژیک امروز (شنبه) نسبت به "تهدیدی قریب‌الوقوع" هشدار داده و سطح هشدار تروریستی در بروکسل را به بالاترین حد خود رسانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مرکز ملی بحران که بخشی از وزارت کشور بلژیک است، آمده است: براساس تازه‌ترین برآوردها، این مرکز سطح هشدار تروریستی را به سطح چهار افزایش داده است که بیانگر تهدیدی بسیار جدی برای منطقه بروکسل است.

این مرکز پس از حملات خونبار پاریس که ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت و به دنبال تشدید تدابیر امنیتی در اروپا گفته است: تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که یک تهدید جدی و قریب‌الوقوع وجود دارد که نیازمند تدابیر امنیتی ویژه‌ای است و باید توصیه‌های ویژه‌ای به شهروندان شود.

این مرکز به شهروندان هشدار داد که از مکان‌های عمومی شلوغ همانند کنسرت‌ها و یا مراکز حمل و نقل در پایتخت بلژیک دوری کنند؛ جایی که محل استقرار مقر اتحادیه اروپا و ناتو است. در همین حال بازرسان بلژیکی چند ساعت پیش مظنون سومی را به ظن همدستی و مشارکت در حملات تروریستی پاریس متهم کردند. این متهم نامش فاش نشده و علاوه بر آن، دو تن دیگر به ظن کمک به صالح عبدالسلام، مظنون فراری حملات پاریس در شب انجام حملات، متهم شدند.

عبدالسلام ساکن بلژیک بوده و برادر وی ابراهیم عبدالسلام خودش را در کافه‌ای در پاریس منفجر کرد. گمان می‌رود صالح عبدالسلام در بلژیک باشد و جستجو برای یافتن وی ادامه دارد. وی ارتباط نزدیکی با عبدالحمید ابوعواد، طراح اصلی حملات پاریس داشت که گفته می‌شود در حمله چهارشنبه گذشته پلیس فرانسه در حومه شمالی پاریس کشته شد.

هر دوی آنها در منطقه فقیرنشین مولنبیک بروکسل بزرگ شده‌اند که به عنوان "پایتخت جهادی بلژیک" شناخته می‌شود و دوره‌ای را در کنار تروریست‌های داعش در سوریه جنگیده‌ بودند.
کد مطلب: 53220
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *