۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۶

مصر در راه احياي گردشگري قدم مي‌گذارد

وزير گردشگري مصر از آغاز روند احياي صنعت گردشگري اين كشور خبر داد.
 در شرايطي كه كارشناسان پيش‌بيني رشد ۲۳ درصدي براي گردشگري مصر را مي‌كنند و نويد حضور ۱۲ ميليون گردشگر در سال جاري را مي‌دهند، وزير گردشگري اين كشور از آغاز روند احياي صنعت گردشگري مصر خبر مي‌دهد.

به گزارش يورو توربو نيوز، وزير گردشگري مصر با اشاره به رشد ۳۴ درصدي گردشگران آلماني اين كشور در نيمه‌ي اول امسال در مقايسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۱، از ميزباني اين كشور از بيش از نيم‌ميليون گردشگر آلماني در اين زمان خبر داد.

اين در حاليست كه مصر در شش ماهه نخست امسال ميزبان پنج ميليون و ۲۴۳ هزار گردشگر بود كه در اين ميان بيشتر آنها از كشورهاي آلمان، روسيه و لهستان بوده‌اند.

صنعت گردشگري مصر در شرايطي روند احيا را آغاز كرده كه «محمد مُرسي» ـ رئيس‌جمهور جديد مصر ـ مدتي قبل از از سرمايه‌گذاران براي مشاركت در زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري اين كشور كه در ماه‌هاي گذشته بشدت آسيب ديده، دعوت كرد.

مصر در سال ۲۰۱۱ تنها ميزبان ۱۰ ميليون گردشگر بود، اين در حاليست كه اين كشور در سال ۲۰۱۰ با قرار گرفتن در بين ۱۰ مقصد برتر گردشگري جهان، ميزبان نزديك به ۱۵ ميليون گردشگر بود و ۱۳ ميليارد دلار از محل صنعت گردشگري درآمد داشت.

در حال حاضر حدود پنج ميليون نفر از نيروي كار مصر در صنعت گردشگري و صنايع مرتبط به كار اشتغال دارند كه حوادث سال گذشته كه به بركناري «حسني مبارك»، رييس جمهور مخلوع مصر انجاميد و همچنين خشونت‌هاي ماه‌هاي اخير كه به مرگ صدها تن و ربوده‌شدن ده‌ها گردشگر انجاميد، كاهش شديد گردشگران اين كشور و بيكاري بخش قابل توجهي نيروي كار مصر را در پي داشت.
کد مطلب: 5341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *