۰
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷

گردشگری مصر در بحران

با حمله مهاجمان به یک هتل در مصر، صنعت گردشگری این کشور بار دیگر در شرایط بحرانی قرار گرفت.
در شرایطی که مدتی قبل وزیر گردشگری مصر با اشاره به روند رو به رشد صنعت گردشگری این کشور از پیش‌بینی رشد سه میلیون نفری گردشگران مصر در سال جاری میلادی خبر داد، با حمله مهاجمان به یک هتل در این کشور، صنعت گردشگری مصر بار دیگر در شرایط بحرانی قرار گرفت.
به گزارش عرب نیوز، در جریان آشوب‎های خیابانی در مصر که از چند روز قبل در شهرهای مختلف این کشور از جمله شهر قاهره آغاز شده است، یک هتل لوکس مورد تهاجم مردان مسلح نقابدار قرار گرفت. در مناطقی نیز به گردشگران حمله شده که این امر جاذبه‌های گردشگری مصر از جمله اهرام ثلاثه را خالی از گردشگران کرده است.
از سوی دیگر، مدیر یکی از هتل‌های قاهره با اشاره به وضعیت بحرانی صنعت گردشگری مصر اعلام کرد که ضریب اشغال هتل‌های سه شهر قاهره، اسکندریه و سوئز از زمان آغاز ناآرامی‌ها به صفر رسیده است.
مصر در سال ۲۰۱۲ میزبان ۱۱ میلیون گردشگر بود که حاصل آن ۱۱ میلیارد دلاری درآمد برای اقتصاد این کشور بود. در همان زمان ضریب اشغال هتل‌های مصر حدود ۷۰ درصد بوده و فرودگاه‌های مقاصد گردشگری این کشور نیز روزانه به صورت متوسط میزبان ۷۰ پرواز بوده‌اند که بیشتر مسافران آنها گردشگرانی از کشورهای اروپایی و آسیایی بوده‌اند.
در سال ۲۰۱۱ ، درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از ۱۰ میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن ۳۰ درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال ۲۰۱۱ حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال ۲۰۱۰ کاهش داشت.
این در حالی است که مصر در سال ۲۰۱۰ با قرار گرفتن در بین ۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به ۱۵ میلیون گردشگر بود. در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار مصر در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند که حوادث سالهای که به برکناری «حسنی مبارک»، رییس جمهور مخلوع مصر انجامید و همچنین خشونت‌های ماه‌های اخیر که به مرگ صدها تن و ربوده‌ شدن ده‌ها گردشگر انجامید، کاهش شدید گردشگران این کشور و بیکاری بخش قابل توجهی از نیروی کار مصر را در پی داشت.
کد مطلب: 21373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *