۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۹
ژنرال گونتر کتس اظهار داشت:

ابراز نگراني نيروهاي آيساف از ادامه حملات نيروهاي افغان به نظاميان خارجي

سخنگوی نیروهای چند ملیتی آیساف بار دیگر از ادامه حملات نیروهای افغان به نظامیان خارجی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.
 ژنرال گونتر کتس امروز در جمع خبرنگاران درکابل گفت: ادامه حملات نیروهای افغان به نظامیان خارجی نگران کننده است و مقامات آیساف در جستجوی راه حلی هستند تا از این گونه حملات درآینده جلوگیری شود.
وی افزود: هفته گذشته نیروهای آیساف ،‌ نشستی را برای کاهش حملات مسلحانه به نظامیان خارجی برگزار کردند که در این نشست برضرورت ارتقای اطلاعات فرهنگی دو طرف تاکید شد.
سخنگوی آیساف در بخشی از اظهارات خود از اجرای عملیات نظامی در ارزگان که انتقاد حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان را برانگیخته بود ، حمایت کرد و مدعی شد: در این عملیات افراد سرشناس مخالفان مسلح کشته شدند.
گونترکتس تعلیق آموزش نیروهای پلیس محلی افغانستان توسط نظامیان آمریکایی را تایید کرد اما درعین حال گفت : این موضوع هیچ تاثیری بر فعالیت آموزشی نیروهای آیساف ندارد.
وی افزود : نظامیان آمریکایی برای بررسی پرونده های شانزده هزار نیروی پلیس محلی این روند را متوقف کرده است اما نیروهای آیساف به آموزش نیروهای افغان ادامه می دهند.
سخنگوی نیروهای ایساف در بخشی از اظهارات خود از قیام های مردمی علیه طالبان استقبال کرد و گفت : این یک موضوع محلی است و ساکنان مناطق افغانستان به دلیل آنکه از ظلم طالبان به ستوه آمده اند ، دست به قیام مسلحانه زدند.
گفتنی است ، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون چهل و پنج نظامی خارجی بر اثر حملات مسلحانه نیروهای افغان کشته شدند.
کد مطلب: 5422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *