۲
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
وقتی تفاوت بین طنز و خبرجدی را تشخیص نمی دهند

گاف بزرگ خبرگزاری صداوسیما و روزنامه کیهان

روزنامه کیهان در شماره امروز خود، مطلب ساختگی خارجی درباره هیلاری کلینتون را به عنوان مطلب جدی در صفحه اول خود منتشر کرد تا گافی جدی مرتکب شود!
گاف بزرگ خبرگزاری صداوسیما و روزنامه کیهان

روزنامه کیهان در شماره امروز خود، مطلب ساختگی خارجی درباره هیلاری کلینتون را به عنوان مطلب جدی در صفحه اول خود منتشر کرد تا گافی جدی مرتکب شود!

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در صفحه اول روزنامه کیهان امروز چهارشنبه 21 بهمن، عکسی از هیلاری کلینتون با این تیتر به چشم می خورد : " اگر رییس جمهور شوم مجوز قتل 200 هزار فلسطینی را صادر می‌کنم". در متن این خبر تعجب برانگیز که توسط خبرگزاری صداوسیما ترجمه و بدون هیچگونه بررسی توسط روزنامه باسابقه کیهان منتشر شده آمده است : "نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود به اسرائیل اجازه خواهد داد در غزه به جای 2000 نفر 200 هزار نفر را قتل‌عام کند. هیلاری کلینتون در نامه‌ای برای «حییم سابان»، میلیاردر یهودی- آمریکایی نوشت: «در صورت تصدی ریاست‌جمهوری آمریکا به اسرائیل اجازه خواهم داد به جای 2000 نفر از ساکنان غزه 200 هزار تن از آنها را به قتل برساند اشاره وی به حمله نظامی تابستان سال 2014 اسرائيل به غزه موسوم به جنگ 51 روزه است که بیش از 2000 تن از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نامه هیلاری‌کلینتون که در روزنامه «گاردین» منتشر شده به معنای مقاصد آشکار سیاست‌های آینده این نامزد دموکرات به ویژه قصد وی برای اعطای چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای کشتار نزدیک به 10 درصد از ساکنان نوار غزه و نیز حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی کامل وی از تل‌آویو است. کلینتون در این نامه همچنین نوشته «اسرائيل در تهاجم نظامی تابستان سال 2014 به نوار غزه، درس کافی به جنبش حماس نداد و از طرفی باراک اوباما هم آنچنان که باید تعامل مناسبی با هم‌پیمانان واشنگتن نداشت و با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با مدارا رفتار کرد کلینتون افزود:‌«اگر رئيس‌جمهور آینده آمریکا شوم از دولت اسرائیل انواع حمایت‌های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی لازم را برای نابودی جنبش حماس به عمل خواهم آورد، حتی اگر این کار به قیمت کشته شدن 200 هزار تن از ساکنان نوار غزه تمام شود.»

این درحالیست که حتی یک بررسی مختصر نشان می دهد که بیان چنین جملاتی نه تنها اشتباه است، بلکه حتی اگر کسی به آن اعتقاد هم داشته باشد آن را به این صراحت در عرصه بین المللی بیان نمی کند. ضمن اینکه بررسی مختصری نشان می دهد که این خبر از پایه غلط، و در اصل یک مطلب ساختگی طنز از یک سایت سیاسی غیرجدی است. آدرس دقیق سایتی که این خبر ساختگی را نوشته و خبرگزاری صداوسیما و روزنامه کیهان، آن را بدون بررسی ترجمه و منتشر کرده اند به شرح ذیل است:

http://www.themideastbeast.com/clinton-to-donor-in-next-war-i-will-let-israel-kill-200000-not-just-2000-gazans/

کد مطلب: 54386
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *