۰
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵
لوکاشوویچ:

در صورت اجرای تحریم روادیدی ،مسکو به اقدام لندن پاسخ مناسب خواهد داد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور در صورت به اجرا در آمدن تحریم روادیدی از سوی دولت انگلیس در قبال اتباع روسی به این مسئله واکنش مناسب نشان خواهد داد که از لحاظ دیپلماتیک هم پذیرفته شده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات مسکو در صورت به اجرا در آمدن تحریم روادیدی در قبال اتباع روسی به این مسئله واکنش نشان خواهند داد، چرا که چنین مقابله به مثلی از لحاظ دیپلماتیک هم پذیرفته شده است.

روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه بریتانیا فهرستی مشابه «فهرست ماگینسکی» که در وزارت خارجه آمریکا وجود دارد را برای سفارت این کشور در مسکو ارسال کرده که شامل ۶۰ تن از مقامات دولتی روسیه است که به دلیل «دست داشتن در مرگ "سرگئی ماگینسکی" حقوقدان فعال روس در سال ۲۰۰۹ در زندان‌های روسیه» اجازه ورود به خاک انگلیس را نخواهند داشت.

لوکاشوویچ گفت: ما به خبر منتشره در روزنامه «ساندی تایمز» توجه کرده‌ایم و از طریق کانال‌های دیپلماتیک از دولت انگلیس خواسته‌ایم تا این موضوع را تایید یا تکذیب کنند. ما با توجه به پاسخ به درخواست خود واکنش مناسب به آن نشان خواهیم داد. کاملا قابل درک است که در صورت اعمال چنین تحریم روادیدی از سوی مقامات لندن در قبال شهروندان روسی، دولت فدراسیون روسیه هم به این مسئله واکنش نشان خواهد داد و این مسئله از لحاظ دیپلماتیک هم پذیرفته شده است.

پیش از این "الکساندر یاکووینکو" سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد که قصد دارد از مقامات دفتر امور خارجی وزارت خارجه این کشور در رابطه با اخبار منتشره در تاریخ دوم سپتامبر سال ۲۰۱۲ در روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس در رابطه با اعمال محدودیت‌های روادیدی برای مقامات دولتی روسیه در رابطه با به اصطلاح «فهرست ماگینسکی» توضیح بخواهد.

فهرست به اصطلاح «ماگینسکی» در واقع در سال ۲۰۱۱ از سوی کنگره آمریکا تهیه شد که شامل ۶۰ تن از مقامات دولتی روسیه، از جمله: قضات، دادستانی کل، مقامات بلندپایه سرویس ویژه فدرال، نیروهای انتظامی و زندان‌های روسیه است که به عقیده آنان به دلیل دست داشتن در مرگ ماگینسکی و سایر موارد نقض حقوق بشر اجازه ورود به خاک ایالات متحده را نداشته باشند.
کد مطلب: 5450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *