۰
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱

حضور محسن فخری زاده در راس لیست ترور اسرائیل

طی روزهای اخیر، برخی رسانه های غربی به داستان سرایی جدیدی پرداخته و با معرفی یکی از «داشمندان و اساتید هسته ای ایران» او را مرد مرموز برنامه هسته ای ایران خوانده اند و اتهاماتی متوجه او کرده اند!

 تایمز و وال استریت جورنال نوشته اند: محسن فخری زاده ۵۲ ساله که مرد مرموز برنامه هسته ای ایران به شمار می آید و از اعضای برجسته سپاه پاسداران است، بار دیگر به فعالیت خود در زمینه اتمی بازگشته است.

این روزنامه ها با اقرار به ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط اسرائیل اشاره می کند که ایران برای جلوگیری از ترور این فیزیکدان و دانشمند هسته ای ، او را پنهان کرده بود!

نکته جالب این است که این روزنامه ها ، داستانسرایی جدید خود را به نقل از یک گروه اپوزوسیون ناشناخته مطرخ کرده است. تایمز به نقل از همین گروه می نویسد: مهدی فخری زاده هم اکنون به مدیریت مرکز تکنولوژی دفاع در تهران منصوب شده است.

وال استریت جورنال در ادامه ادعای دیگری را به زبان می آورد: محسن فخری زاده در سال ۲۰۰۶ میلادی ،‌ شش سال پیش ، از قطع بودجه اش از طرف دولت و توقف کار او بر روی سلاحهای هسته ای شکایت کرده بود!

به نوشته "تایمز" یک منبع امنیتی اسرائیلی گفته است که پست جدید فخری زاده، او را در لیست ترور سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) قرار می دهد!

این منبع افزوده است که حذف فخری زاده برنامه اتمی ایران را به تاخیر خواهد انداخت.

وال استریت جورنال با اشاره به این نگرانیها می نویسد آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی اکنون توجه شان به محسن فخری زاده و مرکز جدید ی که او براه انداخته جلب شده است.

" سازمان تحقیقات و نو آوری امور دفاعی " نهاد جدیدی است که به باور آژانس در سال گذشته میلادی بشکلی مخفیانه از طرف آقای فخری زاده تاسیس شده است .

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ این دست ادعاها درحالی طی روزهای اخیر تشدید شده است که رهبر انقلاب اسلامی بارها تولید سلاح هسته ای را حرام اعلام کرده و در نشست اخیر تهران نیز بر ضرورت منطقه عاری از سلاح هسته اي تاکید کردند

نکته تاسف بارتر آن است که اسرائیل به عنوان رژیمی مطرح است که هیچ گاه از اتهاماتش در مورد داشتن سلاح هسته ای سخنی نگفته و هیچگاه اجازه ورود کارشناسان آژانس را نداده است. هفته گذشته نیز خبری منتشر شد که ۱۷ کشور عربی درصدد هستند که بار دیگر، توجه هات را به سمت و سوی اسرلئ ببرند ، اما این موضوع همانطور که انتظار می رفت، بایکوت شده است
کد مطلب: 5469
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *