۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۳

انتقاد ناتو از اقدام باکو در عفو يک نظامي متهم به قتل يک ارمني

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه از تصمیم دولت جمهوری آذربایجان در عفو یک نظامی این کشور که یک افسر ارمنی را در مجارستان سر بریده بود، به شدت ابراز نگرانی کرد.
آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو که در دانشگاه ایروان پایتخت ارمنستان سخنرانی می کرد، در این باره گفت : «اقدام این نظامی آذربایجانی در سال دو هزار و چهار یک جنایت هولناک بوده و نباید از آن تجلیل یا عامل آن را عفو کرد».
ستوان رامیل صفروف نظامی آذربایجانی در سال دو هزار و چهار به اتهام سربریدن و قتل گرگین مارگاریان نظامی ارمنی، در مجارستان به حبس ابد محکوم شد ولی مسئولان مجارستان وی را به کشورش مسترد کرد و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز از وی تقدیر کرد و او را ارتقاء درجه داد. صفروف به محض ورود به کشورش، صاحب خانه شد و دستمزد هشت سالی که در مجارستان زندانی بود را نیز به او پرداخت کردند.
راسموسن در ادامه اظهاراتش گفت : «اقدام باکو در عفو این محکوم، اعتمادها را از این کشور سلب می کند و بر چهره فرآیند صلح میان این کشور و ارمنستان خدشه وارد می آورد».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ایروان، سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان نیز در یک کنفرانس خبری مشترک با راسموسن گفت قهرمان ساختن از یک جنایتکار ابدا پذیرفتنی نیست، اقدام شرم آور باکو امنیت را در کل منطقه قفقاز به خطر می اندازد.
کد مطلب: 5767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *