۰
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۴
«کشف استعداد ايراني» از هفته آينده ميهمان خانه‌ها مي‌شود

«ويترين» مسابقه‌اي براي هنرمندان ناشناخته

مسابقه ويترين (کشف استعداد ايراني)عنوان برنامه‌اي است که قرار است از سه شنبه آينده 12 مردادماه از طريق پخش شبکه خانگي عرضه شود. از اين رو نشست خبري اين مسابقه امروز در کانون ادبيات داستاني برگزار شد.
عکس:الهام درفشی-فریادگر
عکس:الهام درفشی-فریادگر

مسابقه ويترين (کشف استعداد ايراني)عنوان برنامه‌اي است که قرار است از سه شنبه آينده 12 مردادماه از طريق پخش شبکه خانگي عرضه شود. از اين رو نشست خبري اين مسابقه امروز در کانون ادبيات داستاني برگزار شد. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، اجراي اين برنامه را سيد جواد يحيوي به عهده دارد و هومن حاجي عبداللهي و عباس جمشيدي نيز گزارش پشت صحنه و مصاحبه با هنرمندان بعد از اجرا را انجام مي‌دهند.

در ابتداي اين برنامه، محسن احتشامي تهيه کننده وکارگردان «ويترين» در خصوص ساخت اين برنامه گفت: مسابقه «ويترين» ابتدا با نام کشف استعداد ايراني بود اما بعد از ساخت اين برنامه به دليل درخواست وزارت ارشاد به نام ويترين تغيير يافت. همچنين طرح اين برنامه با توجه به نيازي که در بخش فرهنگي کشورمان داشتيم تقريبا از سه سال پيش کليد خورد.

کارگردان مسابقه بزرگ ويترين درباره نبود اين نوع برنامه استعداد يابي در کشورمان متذکر شد: اين برنامه اتفاق جديدي نيست و تقريبا در همه کشورها چنين مسابقه اي تحت عنوان گات تلنت ساخته شده است که از کشور آمريکا شروع شد و پس از آن در ديگر کشورها گسترش پيدا کرد اما در کشور ما مسابقات تک منظوره در رشته‌هاي مختلف بسيار برگزار مي‌شود اما مسابقه اي که تمام هنرها و استعدادها را در کنار هم جمع کند و مورد ارزيابي قرار بدهد وجود نداشت، بنابراين احساس کرديم که بايد «ويترين» ساخته شود.

وي افزود: در ادامه ما طرح را آماده کرديم و به وزارت ارشاد ارائه داديم، براي ساخت اين برنامه مسير زيادي طي شد تا بتوانيم مجوز و پروانه ساخت و نمايش آن را بگيريم اما بايد اين نکته را متذکر شوم که، وزارت ارشاد هم نهايت همکاري را با ما داشتند تا پروانه ساخت صادر شد و کار توليد آغاز شد. و پس از آن پروانه نمايش هم گرفته شد و از سه شنبه آينده 12 مردادماه در سراسر کشور پخش مي‌شود.

احتشامي در خصوص لزوم ساخت اين مسابقه گفت: به نظر من ساخت اين برنامه به دلايل مختلفي اتفاق مهمي در کشور است، چون در کشور ما استعدادهاي نهفته زيادي وجود دارد که شايد جايي براي ديده شدن ندارند و همانطور که همگي ما مي‌دانيم الان کساني که ميخواهند از نظر هنري در کشورمان مطرح شوند يا از طريق روابط بايد وارد اين حوزه شوند و يا هنرمندان بايد جيب پر از پول داشته باشند و در اين سال‌ها کمتر شاهد آن بوديم که کسي بدون وجود اين دو فاکتور يعني «پول و پارتي» بتواند خودش را در سطح بالاي هنري ارائه دهد.بنابراين اين تصميم را گرفتيم تا محفلي را به وجود بياوريم که هر کسي با هر استعدادي که دارد بدون پول و پارتي بتواند خودش را به مردم نشان دهد و اين اولين هدفي بود که ما به دنبال آن بوديم و همچنين به تبع آن دست اندرکاران آن رشته مي‌توانند روي اين افراد سرمايه گذاري کنند. همچنين دليل ديگر ساخت اين برنامه آن است که در کشور ما از بالاترين و عالي ترين مقام کشور که رهبر معظم انقلاب هستند دغدغه بزرگي که دارند مسئله تهاجم فرهنگي است، بنابراين براي اينکه بخواهيم کشور را از اين آسيب دور نگه داريم بايد در داخل کشور بتوانيم آثاري را ارئه بدهيم تا مردم از آن استفاده کنند.

کارگردان ويترين درباره اينکه ساخت اين برنامه کاملا از طريق بخش خصوصي ساخته شده است گفت: يکي از ويژگي‌هاي اين کار اين است که کاملا در بخش خصوصي و بدون هيچ حمايتي تا کنون ساخته شده است و اميدواريم در ادامه راه با حمايت مردم پرقدرت تر و با کيفيت تر ادامه بدهيم.

وي زمان و نحوه اعلام فراخوان فصل اول اين بخش را تنها از طريق فضاي مجازي عنوان کرد و افزود: پس از انتشار فرخوان بيش از 470 نفر ثبت نام کردند که هيات گزينش از بين آنها21 نفر را براي مسابقه انتخاب کردند و نهايتا در سه مرحله مقدماتي، نيمه نهايي و پاياني، نفر برگزيده انتخاب شده است و امسال 4 فصل را برنامه ريزي کرده ايم تا انجام دهيم و در پايان فصل برنده‌هاي 4 فصل در يک فينال براي جايزه صد ميليون توماني با يکديگر رقابت مي‌کنند. احتشامي در خصوص انتخاب داوران گفت: ما براي انتخاب داوران کاري انجام داديم که با داوري در تمام دنيا متفاوت است به اين صورت که در دنيا در مسابقاتي که اينگونه برگزار مي‌شود ستاره‌هاي مربوط به آن رشته هنري داور مي‌شوند اما در مسابقه ويترين ما از سه تهيه کننده به عنوان داور استفاده کرديم. و دليل آن هم اين است که اگر قرار است استعدادي کشف شود بايد کسي داور باشد که خودش دست اندر کار آن حوزه هنري باشد. بنابريان ما سه تهيه کننده در حوزه‌هاي مختلف را به عنوان داور انتخاب کرديم.

وي در معرفي داوران بخش‌هاي مختلف ويترين (کشف استعداد ايراني)، گفت: 4 داور در فصل اول ما را همراهي کردند که از جمله آنها مرتضي شايسته تهيه کننده سينما، محمد حسين توتونچيان تهيه کننده موسيقي، علي عطشاني کارگردان سينما و خود بنده بوديم.

تهيه کننده برنامه «ويترين» درباره رشته‌هاي مورد مسابقه در اين جشن نيز توضيح داد: انواع رشته‌هاي مختلف از جمله موسيقي، بازيگري، اجرا، تقليد صدا، حرکات نمايشي، ابداعات جديد و هر نوع استعدادي که داوران تاييد مي‌کردند در اين برنامه وجود داشت.

وي اضافه کرد: در هر فصل يک برنده داريم که توسط داوران انتخاب مي‌شود و پس از پخش DVD‌ها مردم نيز مي‌توانند از طريق پيامک استعداد مورد پسند خود را انتخاب کنند که در نهايت برگزيده‌هاي داوران با مردم در فينال نهايي حضور خواهند داشت.

کارگردان برنامه «ويترين» خاطرنشان کرد: تنها يک استعداد برگزيده خواهيم داشت که مبلغ صد ميليون تومان جايزه دريافت خواهد کرد و فرقي هم نمي‌کند که اين انتخاب نهايي از چه رشته اي برگزيده شود.

احتشامي خاطرنشان کرد: در پايان نيز يک جشن بزرگ با حضور برگزيده‌هاي «ويترين» خواهيم داشت که استعدادهاي خود را به صورت زنده براي مردم اجرا خواهند کرد.

لازم به ذکر است علاقه منداني که در زمينه‌هاي مختلف هنري استعداد دارند و مي‌خواهند در فصل بعدي اين مسابقه شرکت کنند مي‌توانند به سايت Www.bornacag.com مراجعه کرده و ثبت نام نمايند.

کد مطلب: 58799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *