۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۸

تحليل اجلاس تهران در كميسيون امنيت ملي

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از بحث و بررسي پيرامون اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها با حضور مسئولين برگزاركننده آن در جلسه امروز اين كميسيون خبر داد.
سيدحسين نقوي‌حسيني با بيان اين مطلب توضيح داد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در جلسه امروز خود ميزبان مسئولين برگزاركننده شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها بود كه آقايان آخوندزاده، مهمان‌پرست، قشقاوي و برخي ديگر از مسئولين برگزاركننده در كميسيون حاضر شدند.

وي ادامه داد: گزارش جامعي از مراحل و روند برگزاري اجلاس به اعضاي كميسيون ارائه شده و دستاوردهاي اجلاس، راهبردهاي جمهوري اسلامي براي اداره و اعمال رياست بر جنبش، فراهم نمودن شرايط لازم جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري در ارتباط با كاركرد اجلاس از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز بود.

نقوي‌حسيني همچنين از بحث پيرامون موضوعاتي همچون اقدامات و برنامه‌هاي ديپلماتيك در حاشيه اجلاس، اقدامات و تصميمات اجلاس تهران در موضوع بحران سوريه، حمايت جنبش از فعاليت صلح‌آميز هسته‌يي جمهوري اسلامي و همچنين موفقيت ايران در نبرد ديپلماتيك بين‌المللي خبر داد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به مطرح شدن موضوعاتي در خصوص روابط ايران با ساير كشورها در جلسه كميسيون اظهار كرد: روابط ايران و مصر كه نويدبخش دورنماي مثبت و روشني است و روابط ايران و عربستان و همچنين اقدام افراطي و سخيف كانادا در قطع روابط ديپلماتيك با ايران و برخورد قاطع جمهوري اسلامي با اين كشور از جمله مباحثي است كه توسط اعضاي كميسيون مورد بحث قرار گرفت.

وي يادآور شد: در ادامه جلسه امروز بعدازظهر كميسيون كارگروه‌هاي تخصصي جلسات خود را تشكيل دادند.

 
کد مطلب: 6163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *