۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۶

جليلي: نبايد اجازه داد كشورهاي خارجي با سوء نيت مانع اتحاد غيرمتعهدها شوند

شيوشانكار منون، مشاور امنيت ملي نخست‌وزير هند صبح امروز با سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت‌وگو كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدار با اشاره به ظرفيت‌هاي جنبش عدم تعهد براي تاثيرگذاري بر مناسبات بين‌المللي و ايجاد يك نظام جديد مشاركتي در جهان بر مبناي عدالت، همكاري بيش از پيش كشورهاي بنيانگذار و موثر در اين جنبش از جمله ايران و هند را براي طراحي و ايجاد سازوكارها و ساختارهاي اقتصادي، مالي و امنيتي متناسب با شرايط نوين جهاني مهم توصيف كرد.

جليلي با اشاره به وجود ذخاير عظيم انرژي در خليج‌فارس سلطه بر اين منابع را، رويكرد اساسي برخي قدرت‌هاي غربي دانست و افزود: نبايد اجازه داد كشورهاي خارجي با سوء نيت مانع اتحاد و همكاري‌هاي راهبردي اعضاي عدم تعهد شوند.

سعيد جليلي افزود: كشورهايي كه به اسم مبارزه با تروريسم به اشغال افغانستان و ترويج موادمخدر پرداختند اكنون نيز با ابزار تروريسم ادعاي برقراري دموكراسي در سوريه را دارند.

در اين ديدار منون، مشاور امنيت ملي نخست‌وزير هند با اشاره به اينكه جهان در آستانه تحول بنيادي در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و بين‌المللي است، نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در جنبش نم را مهم ارزيابي نموده و اعلام كرد هند در ادامه همكاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران مصمم است.

مشاور امنيت ملي هند گفت: نظام بين‌الملل واقعيت‌هاي جهاني را منعكس نمي‌كند و بالطبع نمي‌تواند تامين كننده منافع كشورها باشد لذا بايد با همكاري در قالب نم در راستاي تامين منافع اعضا حركت نماييم.

 
کد مطلب: 4746
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *