۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۸
سفیر سابق کانادا در تهران:

دلایل دولت کانادا برای انجام چنین اقدام عجولانه‌ای، متقاعدکننده نیست

سفیر سابق کانادا در تهران با اشاره به اینکه دلایل دولت این کشور برای تعلیق روابط با ایران، متقاعدکننده نیست، از پارلمان این کشور خواست تا به این مسئله رسیدگی کند.
 «جان ماندی» سفیر اسبق کانادا در تهران در یادداشتی که در روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» به چاپ رسید، با انتقاد شدید از اقدام دولت استفان هارپر برای تعلیق روابط دیپلماتیک با ایران نوشت: اقدام کانادا، حضور ما را در ایران کاهش می‌دهد؛ ما دیگر قادر نیستیم به طور مستقیم با ایران ارتباط برقرار کنیم.

وی که تا سال ۲۰۰۷ سفیر کانادا در تهران بوده است، افزود: «دلایل دولت کانادا برای انجام چنین اقدام عجولانه‌ای، متقاعدکننده نیست. ایران مانند سایر کشور‌ها از اقدام کانادا شگفت‌زده شده است.»

ماندی تصریح کرد که بدون ارائه اطلاعات موثق (از سوی دولت کانادا) این سوال همچنان باقی است که چرا ما چنین اقدام افراطی را به ویژه در این برهه زمانی انجام دادیم؟

این دیپلمات کانادایی با اشاره به ضرورت بررسی این موضوع از سوی نمایندگان پارلمان کانادا گفت: احزاب معارض ما در پارلمان باید درباره سیاست‌خارجی کانادا در قبال ایران جلسه فوری برگزار کنند تا مردم کانادا متوجه شوند دولت ما را به چه سمت و سویی سوق می‌دهد.

ماندا ادامه داد: دولت باید نظر خودش را درباره راه‌حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران بیان کند... نوع سیاست ما در قبال ایران برای اولین بار است که نشان می‌دهد نخست وزیر کانادا فرصت‌های دیپلماتیک برای ایجاد صلح در زمان بحران را از بین می‌برد.

سفیر سابق کانادا در تهران درباره احتمال ارتباط چنین اقدامی با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران گفت: پارلمان باید بداند کانادا چقدر به اسرائیل به ویژه در اقدام نظامی (احتمالی) متعهد است.

چندی پیش وزیر خارجه کانادا با صدور بیانیه‌ای از تعطیلی سفارت این کشور در تهران و اخراج همه دیپلمات‌های ایرانی از کانادا خبر داد.
کد مطلب: 6331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *