۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۷
در پی حمایت آلمان از سیاست ریاضت؛

مرکل ،منفور ترين چهره سياسي فعلی در اروپا

حمايت آنگلا مرکل از سياست هاي رياضتي در کشورهاي اروپايي، ضمن تشديد موج آلمان ستيزي، وي را به منفور ترين سياستمدار نزد مردم اروپا مبدل کرده است.
مرکل ،منفور ترين چهره سياسي فعلی در اروپا
باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه نوشت: اکثر مردم يونان، ايتاليا و اسپانيا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را عامل تحميل سياست هاي رياضتي در کشورهاي شان مي دانند. اين نفرت رفته رفته به موجي از احساسات آلمان ستيزي مبدل شده است و اين وضع نگراني آلمانيها را به دنبال داشته است.

مردم آلمان تصاوير تظاهرات مردم يونان که در آن تصويري از آنگلا مرکل با لباس نظامي اس اس با سبيل هيتلري و علامت صلبيب شکسته حمل مي شد را با گذشت ماه ها فراموش نکرده اند.

پرچم آلمان در اين تظاهرات به آتش کشيده شد و مردم هلهله مي کردند. اين فضاي ضد آلماني موجب نگراني آلماني ها شده است ، هيچ گردشگر آلماني حاضر نيست براي تفريح يونان را انتخاب کند.

وي گفت : يوناني ها از آنگلا مرکل و سپس مردم آلمان تنفر دارند. در اسپانيا هم وضع همين طور است. صدر اعظم آلمان در اين کشور محبوب نيست. آلماني ها حاضر نيستند به يونان سفر کنند و به گفته اين مدير آژانس مسافرتي در آلمان، در طول يک ماه گذشته فقط يک نفر مسافر براي آلمان ثبت نام کرده است. وي استقبال نکردن مردم يونان از آلماني ها را دليل اين کاهش عنوان کرد.

تصاويري کاريکاتور شده مرکل و توهين هاي متعدد عليه وي در مطبوعات کشورهاي ديگري نيز ديده مي شود. اين موج آلمان ستيزي محافل اقتصادي را نيز نگران کرده است. چرا که با آغاز بحران اقتصادي روند صادرات به کشورهاي جنوب اروپا با کاهش شديدي مواجه شده است و تصوير منفي آلمان به اين روند دامن مي زند.

آندره شوارتز سخنگوي فدراسيون تجارت خارجي آلمان در اين باره گفت: بسياري از شرکاي تجاري ما با موافق سياست هاي دولت آلمان موافق نيستند و اين نارضايتي بر روند همکاري ما با اين شرکا تاثير گذار بوده است.

گزارشگر اين شبکه در پايان، سياست هاي آلماني صدر اعظم آلمان و حمايت هاي وي از سياست هاي رياضتي را دليل افزايش بي سابقه نفرت مردم اروپا از آنگلا مرکل عنوان کرد.


کد مطلب: 636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *