۰
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶

قدرتمندترین افراد جهان

مجله فوربس جدیدتری فهرست خود را از ۷۵ نفر از "قدرتمندترین" شخصیت‌ها و چهره‌های جهان برای سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که در این فهرست رتبه‌های اول و دوم به ترتیب در اختیار روسای جمهور چین و روسیه بوده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در رده سوم در این فهرست قرار دارد.
قدرتمندترین افراد جهان
مجله فوربس جدیدتری فهرست خود را از ۷۵ نفر از "قدرتمندترین" شخصیت‌ها و چهره‌های جهان برای سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که در این فهرست رتبه‌های اول و دوم به ترتیب در اختیار روسای جمهور چین و روسیه بوده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در رده سوم در این فهرست قرار دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه مجله فوربس، این مجله جدیدترین فهرست مربوط به قدرتمندترین اشخاص جهان را در حالی منتشر کرده که چهار رده اول در اختیار چهار رهبر جهان قرار گرفته است.
در این فهرست شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین به عنوان قدرتمندترین فرد جهان معرفی شده و جای ولادیمیر پوتین را که در فهرست قبلی در رده نخست قرار گرفته بود به خود اختصاص داده است و در فهرست جدید پوتین در رده دوم تنزل پیدا کرده است.
همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا رتبه سوم را داشته و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جایگاه چهارم قرار دارد.
یکی از نکات قابل توجه این فهرست قرار گرفتن نام محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در رده ۱۰ نفر اول قدرتمند جهان بوده که وی جایگاه هشتم را به دست آورده است.
در این فهرست پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان رتبه ششم را دارد.
از جمله دیگر چهره‌های شاخص مربوط به ۱۰ نفر اول این فهرست از بین ۷۵ فرد قدرتمند جهان، جف بزوس، بنیانگذار وب‌سایت "آمازون" با رتبه پنجم، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با رتبه هفتم، نارندرا مودی، نخست وزیر هند با رتبه نهم و لری پیج، بنیانگذار شرکت گوگل با رتبه دهم هستند.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در رده دوازدهم قرار گرفته و مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک در رتبه ۱۳، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در رتبه ۱۴ و لی کچیانگ، نخست وزیر چین در رتبه ۱۵ این فهرست قرار گرفته‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جایگاه ۲۶ این فهرست ذکر شده است.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این فهرست رتبه ۶۲ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در این فهرست رتبه ۳۶ را دارد.
از جمله چهره‌های سیاسی دیگری که در فهرست ۷۵ فرد قدرتمند جهان قرار دارند، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در رتبه ۳۱،‌ ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با رتبه ۳۳، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با رتبه ۳۸، خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات متحده عربی با رتبه ۴۳، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با رتبه ۴۵، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با رتبه ۴۸، میشل تامر، رئیس‌جمهور برزیل با رتبه ۵۰، مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی با رتبه ۵۴،جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در جایگاه ۵۷،  لی هیسینگ مونگ، نخست وزیر سنگاپور با رتبه ۶۱، انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک با رتبه ۶۴، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا با رتبه ۶۷، قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان با رتبه ۶۸، رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با رتبه ۷۲ و رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین با رتبه ۶۹ و جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی با رتبه ۷۴ هستند.
یک نکته عجیب این فهرست قرار داشتن نام ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در رده ۷۳ بالاتر از رئیس جمهور اندونزی است.
در این فهرست آنگلا مرکل قدرتمندترین زن جهان و محمد بن سلمان،‌ جوان ترین فرد قرار گرفته در این فهرست است.
مجله فوربس گفته برای تهیه این فهرست چهار فاکتور را در نظر گرفته که عبارتند از: تعداد افرادی که یک کاندیدا بر آنها نفوذ دارد، منابع مالی تحت اختیار هر کاندیدا، قدرت کاندیدا در چندین حوزه مختلف و استفاده فعالانه و خلاقانه کاندیدا از قدرتش است.
کد مطلب: 86391
برچسب ها: پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *