۰
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۲

نخستين شكست تاريخ فوتبال ايران مقابل لبنان به نام كي‌روش

تيم ملي فوتبال ايران متحمل نخستين شكست خود در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني ۲۰۱۴ در گروه A شد.
 در ادامه رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۴ و در گروه A آسيا تيم ملي فوتبال ايران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه اسپورت سيتي شهر بيروت مهمان لبنان بود و در نهايت با يك گل بازي را به حريف واگذار كرد.

ايران در اين بازي با تركيب سيد مهدي رحمتي، پژمان منتظري، هادي عقيلي، پژمان نوري، حسين ماهيني، جواد نكونام، محمد نوري، مسعود شجاعي، علي كريمي، كريم انصاري فرد و محمدرضا خلعتبري به ميدان رفت و در نيمه نخست بيشتر از لبنان توپ و ميدان را در اختيار داشت.

دو موقعيت خوب ايران در اين نيمه به وسيله محمد نوري و جواد نكونام از دست رفت اما اين تيم لبنان بود كه توانست در دقيقه ۲۷ روي يك ضربه آزاد و با استفاده از اشتباه مدافعان ايران و رحمتي، به وسيله رضا عنتر تك گل اين بازي را به ثمر برساند.

در نيمه دوم ايران كه چيزي براي از دست دادن نداشت، با تعويض‌هاي كي‌روش هجومي‌تر به بازي ادامه داد و بيشتر سعي داشت با آمدن مهاجمان سرزني چون محمد غلامي و محمد قاضي روي سانتر‌ها و توپ‌هاي بلند به نتيجه برسد كه اين طور نشد.

روي يكي از اين توپ‌هاي بلند، جواد نكونام مي‌توانست زننده گل مساوي براي ايران باشد اما ضربه سر او را مدافعان لبنان از روي خط دروازه برگشت دادند.

اين در حالي است كه با تساوي دو تيم مدعي كره جنوبي و ازبكستان، اين بهترين فرصت براي ايران بود تا با پيروزي مقابل لبنان خود را به صدر جدول برساند و با كره جنوبي هم‌امتياز شود.

با اين وجود ايران كه تا به حال در تمامي بازي‌هاي خود در تاريخ، به لبنان نباخته بود، اين بار با هدايت كي‌روش بازي را به اين تيم واگذار كرد تا قصه صعود ايران به جام جهاني باز هم با اما و اگر همراه باشد.

جدول گروه A

۱ـ كره جنوبي، ۷ امتياز (سه بازي)

۲ـ ايران، ۴ امتياز (سه بازي)

۳ـ قطر، ۴ امتياز، تفاضل ۲- (سه بازي)

۴ـ لبنان، ۴ امتياز، تفاضل ۳- (چهار بازي)

۵ـ ازبكستان، ۲ امتياز (سه بازي)
کد مطلب: 6405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *