۰
جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۸
مسافران هواپیمایی لیبی در مالت آزاد شدند

عملیات وفاداران قذافی در آسمان

نخست‌وزیر جمهوری مالت از آزادی تمام مسافران پرواز افریقیه ایرویز خبر داد که صبح جمعه با ۱۱۸ سرنشین از آسمان لیبی ربوده شده و در کشور مالت فرود آمده بود.
عملیات وفاداران قذافی در آسمان
نخست‌وزیر جمهوری مالت از آزادی تمام مسافران پرواز افریقیه ایرویز خبر داد که صبح جمعه با ۱۱۸ سرنشین از آسمان لیبی ربوده شده و در کشور مالت فرود آمده بود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، جوزف موسکات که از طریق توییتر رخدادهای مربوط به این هواپیماربایی را اعلام می‌کرد نوشت که ۱۰۹ مسافر این پرواز آزاد شده‌ و تنها دو هواپیماربا و ۷ خدمه هواپیما باقی مانده‌اند.
رسانه‌های جمهوری مالت روز جمعه سوم دی گزارش داده بودند که یک فروند هواپیمای کشور لیبی با ۱۱۸ سرنشین ربوده شده و با تغییر مسیر پرواز در کشور مالت فرود آمده است.به دنبال این گزارش‌ها نخست‌وزیر جمهوری مالت در توییتر خبر را تایید کرد و اطمینان داد که نیروهای امنیتی و اورژانس جمهوری مالت در صحنه حضور دارند.
خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های مالت، شمار هواپیماربایان را دو نفر عنوان کرده و نوشته که آنها نارنجک دستی در اختیار دارند و تهدید کرده‌اند که هواپیما را منفجر خواهند کرد.
این هواپیما یک ایرباس مدل A120 متعلق به شرکت دولتی افریقیه ایرویز است و از شهر سبها در جنوب غربی لیبی با ۱۱۱ مسافر و ۷ خدمه عازم طرابلس، پایتخت لیبی، بود که ربوده شد و در نهایت به کشور مالت در جنوب اروپا رسید.
بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، هواپیماربایان خود را از هواداران معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی، معرفی کرده‌ و تاکید کرده بودند که در صورت برآورده شدن خواسته‌هایش اجازه می‌دهد که همه مسافران از هواپیما خارج شوند. با این حال هنوز مشخص نیست او چه خواسته‌هایی داشته است.
لیبی از زمان سقوط قذافی و کشته شدن او در سال ۲۰۱۱، همچنان ناآرام است و هنوز بخش‌هایی از این کشور در کنترل شبه‌نظامیان گروه‌های مختلف قرار دارد.آزادی مسافران پرواز افریقیه ایرویز مرحله به مرحله رخ داده و در وهله نخست ۲۵ نفر از مسافران زن آزاد شدند، سپس ۴۰ نفر دیگر و در نهایت ۴۴ مسافر باقی‌مانده.
کد مطلب: 64721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *