۰
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۲
نتانیاهو تنها حامی نژادپرستی ترامپ است

ناآرامی در فرودگاههای آمریکا

ساکن جدید کاخ سفید در بدو ورود خود جنجال جهانی ایجاد کرده است. در پی دستور عجیب «دونالد ترامپ» برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا تنش‌هایی در این کشور آغاز شده است.
دست نوشته یک معترض آمریکایی به قانون ممنوعیت ویزا در فرودگاه نیویورک: من جانم را مدیون پزشک ایرانی‌ام هستم
دست نوشته یک معترض آمریکایی به قانون ممنوعیت ویزا در فرودگاه نیویورک: من جانم را مدیون پزشک ایرانی‌ام هستم
ساکن جدید کاخ سفید در بدو ورود خود جنجال جهانی ایجاد کرده است. در پی دستور عجیب «دونالد ترامپ» برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا تنش‌هایی در این کشور آغاز شده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، طبق گزارش‌ها، فرودگاه‌های مختلف ایالات متحده از جمله فرودگاه کندی نیویورک، شاهد تنش و اعتراض‌های مردمی بودند.
به گزارش آسوشیتدپرس، از روز جمعه که رییس جمهور جدید آمریکا دستور ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان جهان به آمریکا را امضا کرده، بسیاری از پروازها به آمریکا بلاتکلیف و نامعلوم هستند.
وکلا و مدافعی که در فرودگاه کندی نیویورک سیتی کار می‌کنند، گفتتند آمار دقیقی از تعداد افرادی که پس از پیاده شدن از هواپیماهای خود در این فرودگاه بازداشت شدند، ندارند.ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که هدف از ممنوعیت موقتی سفر به آمریکا دور نگه داشتن تروریست‌های بالقوه است.
«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات اخیر در پیامی توئیتری از اعتراضات گسترده‌ای که علیه فرامین اجرایی جنجالی ترامپ برگزار می‌شود، اعلام حمایت کرد.
استقبال نتانیاهو از ساخت دیوارمیان آمریکا و مکزیک
رژیم صهیونیستی با روی کار آمدن دونالد ترامپ لبخند بزرگی بر لب دارد.روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رو به شکاف رفته بود و اختلاف‌های فراوانی میان انها شکل گرفته بود.اما با روی کار آمدن ترامپ وضع برای روابط تل آویو و واشنگتن تغییر کرده است.در اولین گام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دونالد ترامپ برای ایجاد دیوار حائل بین آمریکا و مکزیک را ستوده است.اما طبق گزارش‌ها،در مقابل مکزیک به این اقدام نتانیاهو واکنش نشان داد.
به گزارش القدس العربی، دونالد ترامپ دستور برنامه‌ریزی برای ساخت دیوار حائل در طول مرز کشورش با مکزیک را صادر کرده است.بعد از این حکم «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: «ترامپ کار درستی می‌کند. دیواری در طول مرزهای جنوبی اسرائیل ساخته شد و این دیوار تمامی مهاجران غیرقانونی را متوقف کرد. موفقیت بزرگی است. فکر بزرگی است.»نتانیاهو که ریاست تندروترین دولت در تاریخ اسرائیل را برعهده دارد خرسندی خود را از دونالد ترامپ پنهان نکرده است.
تقدیر نتانیاهو از دونالد ترامپ انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشت. وزارت خارجه مکزیک از توئیت نتانیاهو درباره دیوار حائل در مرز با آمریکا به شدت انتقاد و اعلام کرد که دولت این کشور سفیر اسرائیل را احضار و میزان نارضایتی‌اش از این پیام نتانیاهو را اعلام کرده است.
این توئیت نتانیاهو نشان‌دهنده این است که وی خود را وارد درگیری سیاسی در آمریکا بر سر طرح ترامپ و در واقع وارد بحران میان آمریکا و مکزیک کرده است.این موضوع می تواند نشان دهنده ی نزدیکی نتانیاهو و ترامپ باشد.
واکنش جریان مقاومت به محدودیت‌های مهاجرتی ترامپ
«احمد الاسدی»، سخنگوی حشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممانعت از ورود شهروندان عراقی به آمریکا، بغداد نیز مانع از ورود آمریکایی‌ها به کشور شده و نیروهای آمریکایی موجود را از تمامی مناطق اخراج کند.
به گزارش سومریه نیوز، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر در واکنش به فرمان مهاجرتی اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله اتباع عراقی و شش کشور دیگر از جمله ایران، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن به آمریکا دست کم تا 90 روز، گفت: «قبل از خارج کردن اقلیت مهاجر از آمریکا، اتباع خود را از عراق خارج کنند».
هم‌زمان کمیته روابط خارجی پارلمان عراق فرمان دونالد ترامپ، را غیرمنصفانه خوانده و از دولت عراق خواسته‌اند تا دست به اقدام متقابل بزند.
از طرف دیگر،به گزارش یمنی سبا،یک منبع مسئول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن، وابسته به انصارالله تاکید کرد که هرگونه تلاشی برای معرفی یمن یا شهروندانش به عنوان منبع احتمالی تروریسم و افراطی‌گری غیرقانونی است.
سیاست‌های انزواگرانه ترامپ باعث مشکلات فراوانی برای جهان شده است.نمونه ای از آن در این فرمان اخیر می توان دید.این سیاست‌های آمریکا ممکن است که این کشور یکپارچه را نیز به مرز فروپاشی نزدیک کند.
گزارش : پرستو بهرامی راد
کد مطلب: 66151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *