۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۷
بروجردي:

ايران آماده حل و فصل همه ابهامات آژانس است

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ابراز «نگراني جدي» نسبت به فعاليت‌هاي هسته اي ايران در قطعنامه اخير شوراي حكام، گفت: شوراي حكام نگران فعاليت‌هاي هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران نباشد زيرا اين فعاليت‌ها پيوسته شفاف، صلح‌آميز و در چارچوب مقررات آژانس و عهدنامه NPT صورت گرفته است.
 درباره دسترسي پيدا نكردن به برخي اماكن هسته‌يي ايران كه در قطعنامه مورد اشاره قرار گرفته، تصريح كرد: علت اين امر متعهد نبودن جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه است، چراكه ما در چارچوب پادمان كليه بازرسي‌ها از مراكز هسته‌يي را پذيرفته و پيوسته به آن عمل كرده‌ايم.

وي افزود: جمهوري اسلامي تنها كشوري است كه درهاي مراكز فعاليت‌هاي هسته‌يي خود را بارها حتي براي خبرنگاران باز كرده كه نشان‌دهنده اوج حسن‌نيت ايران در زمينه فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي‌اش است.

بروجردي در ادامه با اشاره به انتقاد از ايران در قطعنامه آژانس به دليل بي‌اعتنايي به قطعنامه‌هاي سازمان ملل گفت: ما از ابتدا معتقد بوديم كه قطعنامه‌هاي صادره سياسي است و نه فني و حقوقي و به همين علت ايران در زمان البرادعي مداليته‌اي را تعريف كرد و ابهامات را برطرف كرد، ولي آمريكايي‌ها با توجه به سياست ادامه فشار عليه جمهوري اسلامي خارج از اين توافق، بهانه‌گيري خود را آغاز كردند كه تاكنون هم ادامه دارد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه ايران آماده رفع ابهامات است، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي همان گونه كه در چارچوب ۱+۵ اعلام كرده، آماده رفع ابهامات، توافق نهايي و رسيدن به يك نقطه مورد قبول طرفين است، مشروط به اين كه برخي از اعضاي اين گروه هم كه داراي نگاه سياسي متاثر از سياست‌هاي آمريكا هستند، نگاه خود را تغيير دهند و در چارچوب حقوقي عمل كنند.

وي با اشاره به مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ در تركيه يادآور شد: نقطه‌نظرات ايران در نشست استانبول به خوبي تبيين شد و دو طرف استدلال‌ها را پذيرفتند، ما اميدواريم آژانس هم نسبت به فشارهاي سياسي تاثيرپذير نباشد و شوراي حكام نيز در چارچوب مقررات آژانس و NPT قضاوت كند.

بروجردي خاطرنشان كرد كه جمهوري اسلامي ايران هم‌چون گذشته آماده حل و فصل همه ابهاماتي است كه از ديد آژانس وجود دارد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم‌چنين هتك‌حرمت اخير به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) در راستاي سياست‌هاي كينه‌ورزانه آمريكا به اسلام و امت اسلامي دانست و افزود: در صورت نبود چنين ديدگاهي، طبيعي است كه آمريكايي‌ها هم بايد از همه مسلمانان جهان عذرخواهي كنند و هم اين كه افرادي كه دست به چنين اقدام زشت و وقيحانه‌اي زدند را به اشد مجازات برسانند.

او در پايان گفت كه در صورت عذرخواهي نكردن آمريكا از مسلمانان، امواج عكس‌العمل مسلمانان در كشورهاي اسلامي هم‌چنان ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 6822
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *