۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۶

چين اعزام ناوهاي خود را به اطراف جزاير مورد اختلاف با ژاپن موفقيت آميز دانست

مقامات چینی روز یکشنبه اعزام ناوهای نظارتی این کشور را به طرف مجمع الجزایر مورد اختلاف با ژاپن در دریای چین شرقی موفقیت آمیز توصیف کردند.
مقامات پکن همچنین اعلام کردند اعزام این ناوها حاکمیت چین را بر این جزایر تایید کرد.
شش فروند ناو نظارتی چینی روز جمعه به نزدیکی این جزایر که در ژاپن به سنکاکو و در چین به دیائویو موسوم است، رسیدند تا بزعم مقامات چینی بر رعایت قانون در این بخش نظارت کنند.
شیائو هویوو (Xiao Huiwu)، معاون فرمانده دستگاه های نظارتی نیروی دریایی چنین در گفتگو با خبرگزاری چینی شینهوا اعلام کرد ماموریت این ناوها حقوق قضایی چین را بر جزیره دیائویو و جزایر کوچک وابسته به آن و موفقیت چین را در ادعای حاکمیت بر این جزایر و منافع دریایی کشور را در این زمینه نشان داد.
خرید سه جزیره خصوصی از این مجمع الجزایر توسط دولت ژاپن از یک خانواده، تجمعات ضد ژاپنی گسترده ای را در چین موجب شد. دولت ژاپن روز دوشنبه گذشته اعلام کرده بود تصمیم دارد این جزایر به دست آورد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، شیائو هشدار داد « دستگاه های نظارت دریایی چین به منظور رعایت قانون در اطراف این جزایر مورد اختلاف و برای تایید حاکمیت چین بر آنها و پایان دادن به نقض قانون و حفظ منافع دریایی چین فعالیت خود را افزایش خواهند داد ».
کد مطلب: 7174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *