۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۴
معاون پژوهشي و فناوري وزير نقت خبر داد:

انعقاد 417 ميليارد تومان قرارداد پژوهشي نفتی

معاون پژوهشي و فناوري وزير نفت از انعقاد ۴۱۷ ميليارد تومان قرارداد پژوهشي در حوزه‌هاي مختلف طي سال گذشته خبر داد.
انعقاد 417 ميليارد تومان قرارداد پژوهشي نفتی
دكتر محمدرضا مقدم با تاكيد بر محصول‌محوري و حضور قطب‌هاي علمي دانشگاهي در طرح‌هاي نفتي به عنوان يكي از اركان اصلي در ساختار جديد انعقاد قراردادها، همچنين به اجراي ۴۸ طرح پژوهشي محصول محور در سال ۹۰ اشاره كرد و گفت: در ساختار جديدانعقاد قراردادهاي پژوهشي وزارت نفت، حضور دانشگاه‌ها به عنوان قطب‌هاي علمي، پژوهشگاه‌ها و پژوهشكده‌ها الزامي تلقي شده است.

وي افزود: همچنين توليدكنندگان محصول مي‌توانند از توليدكنندگان داخل صنايع مختلف و يا واحدهاي توليدي و همچنين توليدكنندگان تجهيزات بخش خصوصي باشند.

وي با بيان اين كه نتايج رتبه‌بندي دانشگاه‌ها و قطب‌هاي علمي بر اساس فناوري‌هاي مورد نياز صنعت نفت به دست آمده و اعلام شده است، تصريح كرد: بيش از هزار قطب دانشگاهي در اين رتبه‌بندي وجود دارند كه با توجه به حوزه‌هاي مختلف، متفاوت است و مي‌توان به دانشگاه‌هاي بزرگي چون تهران، صنعتي شريف و ... اشاره كرد.

مقدم با بيان اين كه انعقاد طرح بومي‌سازي و ساخت ۱۴ دكل حفاري خشكي با جهاد دانشگاهي از نظر ساختاري، مهم‌ترين و حرفه‌اي‌ترين قرارداد و طرح پژوهشي وزارت نفت در سال ۹۱ بوده است، خاطر نشان كرد: در ساختار جديد انعقاد قرارداد نفتي، موفق به اجراي ۴۸ طرح محصول‌محور در سال ۹۰ شديم.

وي با اشاره به دانشگاه‌ها و قطب‌هاي علمي دانشگاهي به عنوان يكي از اركان اصلي ساختار جديد انعقاد قراردادهاي پژوهشي وزارت نفت، عنوان كرد: بر اساس ساختار جديد، در صورتي كه در يك طرح دانشگاه طرف قرارداد نباشد، قرارداد منعقد نخواهد شد. بايد ابتدا دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فناوري و توليدكنندگان محصول به عنوان اركان اصلي، قرارداد سه‌جانبه بين خود منعقد كنند تا نهايتا به توليد محصول بينجامد و در ادامه با وزارت نفت قرارداد نهايي به امضا خواهد رسيد.

معاون پژوهشي و فناوري وزير نفت در پايان با اشاره به نقش پررنگ جهاد دانشگاهي در انعقاد طرح‌هاي پژوهشي نفتي اظهار كرد: حجم آخرين قرارداد جهاد دانشگاهي با وزارت نفت كه به بومي‌سازي ۱۴ دكل حفاري خشكي اختصاص دارد، چندان وسيع است كه كليه قراردادهاي منعقد شده جهاد دانشگاهي در ۳۰ سال اخير، كمتر از ۳۰ درصد حجم اين قرارداد است.
کد مطلب: 722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *