۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵

۱۸۰۰ تخلف بودجه‌ای سه وزارتخانه به صحن علنی‌ می‌رود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در گزارش دیوان محاسبات در باره تفریغ بودجه سال ۱۳۸۹ وزارت نیرو ۱۰۶ مورد، وزارت نفت ۲۲۲ مورد و وزارت کشور نیز حدود ۱۵۰۰ تخلف داشتند.
غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در خصوص گزارش دیوان محاسبات در مورد تخلفات ۴ وزارتخانه‌ کشور، اقتصاد، نیرو و نفت در تفریغ بودجه سال ۱۳۸۹ اظهار داشت:‌ بر اساس این گزارش، در جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه از مسئولین این چهار وزارتخانه که بیشترین تخلفات را داشته‌اند، دعوت کردیم تا گزارش خود را ارائه کنند که معاونین وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشور در جلسه حاضر شدند و گزارش خود را ارائه دادند.

وی افزود: در این جلسات از اعضای کمسیون برنامه و بودجه درباره ارسال این گزارشات به صحن علنی رای‌گیری شد که نمایندگان با آن موافقت کردند اما برای رای‌گیری به منظور اعمال ماده ۲۳۳ آئین نامه داخلی مجلس فرصت نشد و در نتیجه گزارش این تخلفات هفته آینده به صحن علنی ارائه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص تخلفات این وزارتخانه‌ها گفت: در این گزارش تعداد تخلفات وزارت نیرو ۱۰۶ مورد بود که ۷۰ درصد از آن به دادسرا ارجاع شده است همچنین وزارت نفت ۲۲۲ مورد تخلف داشته که ۱۹۹ مورد آن به دادسرا ارجاع شده و ۲۳ مورد نیز در حال ارسال به دادسرا است.

کاتب ادامه داد: تخلفات وزارت کشور نیز در این گزارش حدود ۱۵۰۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۰۰۸ مورد آن به دادسرا ارجاع شده است.

وی در خصوص نوع این تخلفات نیز گفت: عدم سرمایه‌گذاری در راستای تکالیف قانونی، برداشت از محل درآمدهای نفتی جهت هدفمندی یارانه‌ها در وزارتخانه‌های نفت و نیرو، عدم رعایت ماده ۲۴ قانون در اخذ عوارض خودرو و گذرنامه در وزارت کشور، پرداخت حقوق کارکنان قراردادی از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها و عدم بازپرداخت تسهیلات و بدهی‌‌های بانکی به بانک مرکزی در وزارت نیرو از جمله تخلفات این ۴ وزارتخانه در گزارش دیوان محاسبات بود.
کد مطلب: 7514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *