۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹
روح الله بیگی:

اختلاف این دو وزرات‌‍خانه گرانی‌ها را رقم زد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اینکه دو وزارت‌خانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گرانی‌ها را پدید آورده است، تأکید کرد: ستاد ویژه مقابله با گرانی‌‎ها که به صورت غیر مصوب کار خود را آغاز کرده باید هماهنگی میان دستگاه‌ها را افزایش دهد.

روح الله بیگی ئیلانلو در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه طی هفته‌ای که گذشت جلسات مجلس با نمایندگان دولت بسیار فشرده‌ای بود، گفت: در این جلسات گلایه‌هایی از نمایندگان در این باره مطرح شد که چرا نمایندگان در جریان فعالیت‌های دولت قرار نمی‌گیرند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست غیر علنی روز چهارشنبه مجلس، کل تیم اقتصادی دولت به همراه هم در صحن مجلس حاضر شدند، تصریح کرد: تا پیش از هفته گذشته که وزاری اقتصادی دولت هر کدام جداگانه اظهار نظر می‌کردند، توپ را به زمین یکدیگر می‌انداختند ولی در این جلسه کمتر چنین اتفاقی روی داد.

وی یادآور شد: در این جلسات مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی بود که در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه سال ۹۰ ستاد تدابیر ویژه تمام اختیارات بازار کشاورزی را وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرد در حالی که پیش از این وزارت جهاد کشاورزی چنین وظیفه‌ای را به عهده داشت مقصود غضنفری از طرح این موضوع بی تدبیری وزارت جهاد کشاورزی در کنترل بازار بود.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: طبق سخنان مهدی غضنفری در جلساتی که با نمایندگان در زمانی که چنین مصوبه گذرانده می‌شود میزان گندم به وزارت صنعت از سوی وزارت کشاورزی ۱۴ تن گندم اعلام می‌شود و با شنیدن چنین گزارشی مسئولان وزارت صنعت نه تنها به فکر واردات نمی‌افتند بلکه برای صادرات هم برنامه‌ریزی می‎‌شود.

وزارت صنعت در بهمن ماه متوجه خالی بودن ذخایر شد

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بهمن ماه سال گذشته متوجه کمبود ذخایر مواد غذایی شده است، افزود: حتی در آن زمان هم که بازار احساس نیاز می‌کرد، وقتی از وزارت جهاد کشاورزی استعلام می‌شد وضعیت بازار را بدون نیاز به واردات گزارش می‌داد.

بیگی افزود: این در حالی است که وقتی از وزیر جهاد کشاورزی سئوال می‌شود توپ را به زمین وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌اندازد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون رهروان ولایت در هفته گذشته، گفت: بحث تشکیل ستاد ویژه برای مقابله با گرانی‌ها اولین بار در این جلسه با حضور آقای لاریجانی مطرح شد و رئیس مجلس هم بر تشکیل ستادی برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌ها برای کنترل گرانی‌ها تأکید داشتند.
کد مطلب: 885
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *