۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷
کارشناس کنترل تسلیحاتی رژیم‌صهیونیستی:

ایران تنها برنده جدال میان آمریکا و اسرائیل است

یک کارشناس برجسته موسسه مطالعات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو ایران را تنها برنده جدال میان آمریکا و اسرائیل دانسته و خواستار پایان این جدال شده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، یک کارشناس تسلیحاتی اسرائیل ضمن ابراز ناراحتی از تنش‌های به وجود آمده بین آمریکا و اسرائیل، ایران را تنها برنده این جدال دانست.

دکتر «امیلی لاندائو» کارشناس کنترل تسلیحاتی رژیم صهیونیستی روز گذشته در مصاحبه با جروزالم‌پست گفته است که عمیقا از تنش بی‌سابقه‌ای که در روابط میان آمریکا و اسرائیل بر سر برنامه هسته‌ای ایران به وجود آمده، ناراحت است.

وی در این باره می‌گوید: «این نمایش عمومی که در آن آمریکا و اسرائیل هریک دیگری را تضعیف می‌کنند باید هرچه زودتر پایان یابد. تنها برنده (این جدال) ایران است».

این کارشناس موسسه مطالعات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو همچنین نسبت به امتناع دولت اوباما از تعیین خطوط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران و همچنین دلایلی که کاخ سفید برای این امتناع ارائه می‌دهد، ابراز ناراحتی می‌کند.

لاندلائو می‌گوید آمریکا از سویی بارها اسرائیل را از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران منع می‌کند و از سوی دیگر خود هیچ خط قرمز مشخصی برای ایران تعیین نمی‌کند که به عقیده وی این رفتار آمریکا به طرز ناراحت‌کننده‌ای حس بدبینی را به وجود می‌آورد.

وی اشاره می‌کند که خطوط قرمز ابزارهایی برای اعمال فشار دیپلماتیک به کشورها هستند و تاکنون آمریکا تنها سلاح هسته‌ای را به عنوان خط قرمز خود دانسته است. خط قرمزی که به گفته لاندلائو ایران آن را جدی نگرفته است.

مقامات رژیم‌صهیونیستی که تا چند هفته پیش دائما از طرح حمله قریب‌الوقوع به ایران صحبت‌ می‌کردند، پس از نادیده گرفته شدن در جامعه بین‌الملل اکنون تلاش بی‌نتیجه دیگری را برای تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرده‌اند.
کد مطلب: 7535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *