۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۸

وحشت آمریکا از تکروی اسرائیل در برابر ایران

یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه آمریکا همچنان بر راهکار دیپلماسی در موضوع هسته ای ایران تاکید داشته و نگران تکروی اسرائیل در اقدام نظامی علیه تهران است از بالا گرفتن اختلافات واشنگتن و تل آویو در چگونگی رویارویی با برنامه هسته ای کشورمان خبر داد.
روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی از وحشت آمریکا درباره تکروی اسرائیل در رویارویی با برنامه هسته ای ایران خبر داده و نوشته است وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار اخیر خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست وزیر این رژیم هشدار واضحی را به تهران درباره پیشبرد برنامه هسته ای داده و تاکید کرد که آمریکا با تمام ابزار ایران را از ساخت یک به زعم خود بمب اتمی بازخواهد داشت.

اما همزمان این مسئله نیز آشکار شد که آمریکاییها هنوز راههای دیپلماسی را به عنوان راه حلی برای مناقشات هسته ای با ایران باز می بینند.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: اختلافات بین این دو متحد( رژیم صهیونیستی و آمریکا) برای یافتن راهکار مناسب برای رویارویی با برنامه هسته ای ایران در هفته های گذشته افزایش پیدا کرده است و به یک سری سفرهای دیپلماتیک گسترده مقامات آمریکایی در سطوح مختلف به سرزمینهای اشغالی انجامیده است.

بعد از سفر وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور امنیتی اوباما حالا نوبت به وزیر دفاع این کشور "پانتا" رسیده است که به سرزمینهای اشغالی سفر کند با این هدف و درخواست که اسرائیل را از یک تکروی نظامی علیه ایران باز دارند.

البته "پانتا" چندین بار اعتراف کرده است که قطعنامه تا به حال هنوز هیچ تغییر محسوسی در سیاستهای هسته ای ایران ایجاد نکرده است. اما وی قبل از سفر به سرزمینهای اشغالی همچنین یکبار دیگر بر آمادگی مذاکره با ایران تاکید کرده بود.

همزمان رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن قطعنامه جدیدی را علیه بخشهای مالی و انرژی ایران اعلام کرده و در کنگره نیز درباره یک بسته جدید اقدامات تنبیهی علیه تهران مذاکره می شود.

زوددویچه در ادامه نوشت: در اسرائیل راهکار قطعنامه نه تنها به عنوان روشی بی فایده، بلکه خطرناک ارزیابی می شود؛ به ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایران به این ترتیب زمان لازم برای پیشبرد برنامه هسته ای خود را به دست می آورد. نتانیاهو نیز در مراسم خوشامد گویی به پانتا این سرزنش را به وی وارد کرد که نه قطعنامه و نه دیپلماسی هیچ تاثیر و نفوذی بر برنامه هسته ای ایران نخواهد داشت.

این روزنامه آلمانی همچنین تصریح کرد: واشنگتن برای اینکه اسرائیل را حداقل تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران باز دارد، به طور مرتب به آمادگی برای اقدام نظامی علیه تهران تاکید می کند. پانتا نیز درسفر خود به سرزمینهای اشغالی به صورت دقیق می خواست شریک گفتگوی صهیونیستی خود را در جریان تصمیمات آمریکا برای حمله احتمالی علیه ایران قرار دهد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: دولت اوباما در این راستا تحت فشارهای روزافزون رقیب جمهوریخواه خود در مبارزات انتخاباتی هم قرار دارد. رامنی در دیدار اخیر خود از اسرائیل(مناطق اشغالی ۱۹۴۸) ایران را شدیدا مورد تهدید قرار داد. مشاور خاورمیانه ای وی به رامنی اجازه داد تا اعلام کند که همچنین به تکروی اسرائیل در قبال تهران هم احترام می گذارد.

زوددویچه در بخش دیگری از این مطلب به سخنان اخیر نتانیاهو اشاره کرد که اظهار داشته بود، ایران می خواهد ما را نابود کند و من نمی گذارم این اتفاق بیفتد.در جایی که سرنوشت رژیم صهیونیستی در میان است ما به کس دیگری اعتماد نمی کنیم.

این روزنامه افد این پیغام آتشین نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها به واشنگتن بلکه متوجه داخل هم می شد. نشریه یدیعوت آحارونت چند روز پیش در گزارشی نوشته بود که رهبری سازمانها و دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی هر گونه تکروی اسرائیل علیه ایران را رد می کنند.

اما نتانیاهو این گزارشها را غیر مسئولانه نامیده و اعلام کرده است که در اسرائیل این دولت است که تصمیم می گیرد و ارگانهای دیگر باید آن را اجرایی کنند.
کد مطلب: 1703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *