۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
مصطفی کواکبیان:

روحانی آدرس پایگاه رأی خود را از یاد نبرد

تا انتخابات حزبی نداشته باشیم نباید جابه‌جایی فراکسیون‌ها تعجب‌آور باشد
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: هیچ اصولگرایی به آقای روحانی رأی نداد، او این روزها باید شعارهای اصلاح‌طلبانه زمان انتخابات ریاست‌جمهوری را مرور کند.
روحانی آدرس پایگاه رأی خود را از یاد نبرد
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: هیچ اصولگرایی به آقای روحانی رأی نداد، او این روزها باید شعارهای اصلاح‌طلبانه زمان انتخابات ریاست‌جمهوری را مرور کند.
مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو ایلنا، درباره نطق  خود در جریان رای اعتماد به وزرای نیرو و علوم گفت: من در صحن مجلس گفتم اتفاقات جالبی امروز افتاده است، اصولگرایان از وزرای دولت حمایت می‌کردند و اصلاح‌طلبان به آنان نقد داشتند. وی ادامه داد: گفتم معلوم نیست آقای روحانی اصولگرا شده یا اصولگرایان ما اصلاح‌طلب شده‌اند و شاید هم هر دو اتفاق افتاده است. نماینده مردم تهران در ادامه با بیان این که در نطق خود گفتم معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است، ادامه داد: آقای روحانی توجه کند که هیچ اصولگرایی به او رای نداده است؛ آنان در جمنا جمع شدند و آقای رئیسی را مطرح کردند. وی تاکید کرد: همه اصلاح‌طلبان یکپارچه پشت سر آقای روحانی بودند لذا پایگاه رأی او اصلاح‌طلبی است و باید به این نکته توجه کند و آدرس آن را از یاد نبرد. کواکبیان خاطرنشان کرد: ممکن است آقای رئیس‌جمهور بگوید من دیگر رأی نمی‌خواهم خیلی خوب اما اصلاح‌طلبان که در آینده رأی می‌خواهند. وی با بیان این که اگر مردم را از آمدن به پای صندوق‌های رأی مایوس کنیم یعنی اصلاح‌طلبان باید بروند و در خانه بنشینند، عنوان کرد: هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی گسترده‌تر باشد اصلاح‌طلبان پیروزتر هستند. دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به این سوال که با توجه به دیداری که رئیس‌جمهور با جامعه روحانیت داشته آیا امکان دارد او به سمت اردوگاه اصولگرایان بازگردد، گفت: آقای روحانی اساسا هیچ‌گاه خود را اصلاح‌طلب نخواند و نگفت که من اصلاح‌طلب هستم اما انتظار این است که شعارهای اصلاح‌طلبانه دوران انتخابات را این روزها مرور کند. وی ادامه داد: راه برون رفت اصلاح‌طلبان تقویت حزب است باید ببینیم چند حزب پای کار داریم. ۱۵۷ نفر با ما عکس یادگاری گرفتند اما زنبیل را جای دیگر گذاشتند. باید ببینیم چند اصلاح‌طلب قرص و محکم داریم آن وقت بیاییم پای کرد. کواکبیان تاکید کرد: اساسا دولت و مجلس هیچ کدام حزبی نیستند که باید این نقیصه برطرف شود. 

تا انتخابات حزبی نداشته باشیم نباید جابه‌جایی فراکسیون‌ها تعجب‌آور باشد
مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس تهران) در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و غرفه جماران درباره انتخابات وزیر علوم در مجلس به خبرنگار جماران گفت: من واقعا معتقدم که یک اصولگرا هم نمی‌شناسم که در انتخابات حامی ‌روحانی بوده باشد. کل این جریان در مجموعه‌ای به نام جمنا جمع شدند و به آقای رئیسی رای دادند. لذا تمام پایگاه رای آقای روحانی اصلاح طلبانه بود. این موضوع نیز شبیه شوخی است که گفته شود حزب اعتدال و توسعه هم تعدادی رای دارد. این یک واقعیت است که اصل پایگاه رای آقای روحانی مربوط به اصلاح طلبان است.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: امروز برای اصلاح طلبان سوال به وجود آمده که آیا با این عملکردی که دولت از خود نشان داده است می‌تواند این پایگاه رای را حفظ کند؟ مهم نیست که آقای روحانی دیگر نمی‌خواهد بیاید بلکه مهم این است که مردم اگر از این جریان مایوس شوند دیگر به پای صندوق‌های رای نخواهند آمد و اگر چنین اتفاقی بیفتد عرصه برای حضور رقبا فراهم می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: من در ابتدا حتی با نام «امید» نیز موافق نبودم بلکه معتقد به نام بردن از نام اصلاح طلبی برای این فراکسیون بودم. ما در مجلس هشتم 40 نفر بودیم؛ باورکنید تاثیرگذاری ما 40 نفر در آن مجلس بیشتر از 120 نفر فراکسیون فعلی است. دلیل این امر هم جدی گرفتن مسائل و امور بود و برای رسیدن به اهداف نیز با هیچ کس شوخی نداشتیم. دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: مشکل اصلی ما این است که تحزب در کشور را جدی نمی‌گیریم و تا انتخابات حزبی نداشته باشیم نباید جا به جایی فراکسیون‌ها تعجب آور باشد؟ لذا باید همه به سمت تحزب برویم بدون شک اگر یک کاندیدای حزبی وارد مجلس شود حزب وی 4 سال دیگر نیز نیاز به رای دارد به همین خاطر نماینده مجبور است به وعده‌ها و شعارهای خود پیش از انتخابات جامه عمل بپوشاند. نماینده همچنین باید طوری عمل کند که افکار عمومی‌را در حمایت از خود داشته باشد. یکی از مشکلاتی که ما با شورای سیاستگذاری داریم همین است. ما می‌گوییم شورای سیاستگذاری باید متشکل از احزاب باشد نه افراد، متاسفانه امروز تعداد افراد در آن شورا از احزاب بیشتر است. لذا ما آن شورا را قبول نداریم ما باید به سمت احزاب جدی اصلاح طلب در سراسر کشور رویم  و با کمک آنها مسائل را حل کنیم.
وی در پایان گفت: ما نباید احزاب تک نفره را به حوزه تصمیم‌گیری راه دهیم. حزب مردم سالاری 185 دفتر در سراسر کشور دارد و دارای اشخاص معین و شعبی فعال در کشور است. ما در طول این مدت هیچ تاخیری در برگزاری کنگره‌ها و انتخابات‌های شورای مرکزی حزب و روزنامه مردم سالاری نداشتیم. بنده نیز معتقدم که باید عذر احزاب تک نفره را خواست. اینکه ما بگوییم احزاب نمی‌توانند حرف درستی نیست زیرا هنوز میدانی به آنها جهت تاثیرگذاری و ایفای نقش داده نشده است. نه دولت، نه مجلس و نه شورای شهر ما حزبی نیست بلکه تنها فهرستی را تهیه کردند و آقای خاتمی‌را مجبور به تایید آن کردند.
 
کد مطلب: 76198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *