۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
کواکبیان در همایش حزب مردم‌سالاری استان چهارمحال و بختیاری:

برای تقویت تحزب کاندیداهای حزبی احزاب اصلاح‌طلب را ترجیح می‌دهیم

همایش حزب مردم‌سالاری استان چهارمحال و بختیاری روز 14 آبان در تالار آبشارشهرکرد با حضور اعضای شورای اجرایی، دبیران شهرستان‌ها، کمیته‌ها و اعضای عادی حزب مردم‌سالاری، مدیران و مسئولین استانی، دبیران استانی احزاب و جمع کثیری از عموم اصلاح‌طلبان استان برگزار شد.
برای تقویت تحزب کاندیداهای حزبی احزاب اصلاح‌طلب را ترجیح می‌دهیم
همایش حزب مردم‌سالاری استان چهارمحال و بختیاری روز 14 آبان در تالار آبشارشهرکرد با حضور اعضای شورای اجرایی، دبیران شهرستان‌ها، کمیته‌ها و اعضای عادی حزب مردم‌سالاری، مدیران و مسئولین استانی، دبیران استانی احزاب و جمع کثیری از عموم اصلاح‌طلبان استان برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این جلسه ابتدا انوشیروان ظفری دبیر حزب مردم‌سالاری استان چهارمحال و بختیاری ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و میهمانان، راجع به عملکرد حزب و نحوه‌ برگزاری جلسات و عضو گیری گزارش داد.
وی افزود: حزب مردم‌سالاری استان چهارمحال و بختیاری اکنون 600عضو را در سایت حسنای حزب ثبت نموده و قرار هست تا پایان سال این اعضا تا 900 نفر افزایش پیدا کند و با توجه به نسبت آمار جمعیتی، مقام اول در کشور در زمینه درصد عضوگیری را دارا می‌باشیم. ایشان وفاق و همدلی عموم اصلاح‌طلبان از جمله ستاد‌های انتخاباتی حامی‌دولت جهت پیشبرد اهداف اصلاح‌طلبان و تشکیل پارلمان نخبگان اصلاحات جهت انتخاب کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات پیش رو را لازمه ‌موفقیت اصلاح‌طلبان برشمرد.
در ادامه دکترمصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری که میهمان این جلسه بود ضمن تشکر از مدعوین و دبیر و اعضای حزب مردم‌سالاری استان چهارمحال و بختیاری، این استان را در زمینه عضوگیری و برگزاری مرتب جلسات و تشکیل کمیته‌ها و حمایت از نیروهای اصلاح‌طلب در انتخابات‌ها پیشرو دانست.
ایشان در خصوص دولت افزود: با توجه به این که جوانان و بانوان و دانشجویان نقش ویژه ای در خلق حماسه‌ها و پیروزی‌های اصلاح‌طلبان دارند دولت باید توجه ویژه‌ای به این گروه نماید ودر پست‌های مدیریتی از وجود آن‌ها استفاده نماید و میانگین سنی مسئولین بایدکاهش پیدا کند.
کواکبیان افزود در ابتدای شروع به کار مجلس بیش از 155 نفر در فراکسیون امید ثبت نام کردند اما اکنون عملا 120 نفر به صورت مداوم در جلسات این فراکسیون شرکت می‌کنند و رای مستقلین می‌تواند در معادلات مجلس سرنوشت‌ساز شود‌. وی با انتقاد از مسئولینی که پس از کسب قدرت خود را به هیچ حزب و جناح و گروهی وابسته نمی‌دانند افزود: کسب قدرت و مسئولیت باید از کانال احزاب بگذرد و افرادی که جزو هیچ حزبی نیستند پاسخگوی هیچ گروهی نخواهند بود و تا احزاب و تشکل‌ها در هر دو جناح ساماندهی نشوند پیشرفتی در حل مشکلات کشور شکل نخواهد گرفت.
وی در پایان گفت: بیائیم با یکدیگر عهد ببندیم در هر انتخاباتی به افراد بدون شناسنامه سیاسی و حزبی رای ندهیم هر چند باید قانون احزاب اصلاح شود و حتی‌الامکان انتخابات حزبی برگزار شود.
اما قطعا حزب مردم‌سالاری از کاندیدای احزاب اصلاح‌طلب حمایت خواهد کرد. بدون شک‌ ما کاندیدای حزبی اصلاح‌طلب را بر دیگران ترجیح می‌دهیم. منظور از کاندیدای حزبی صرفا نامزد حزبی مردم‌سالاری نیست بلکه اگر کاندیدا واجد شرایط و دارای پایگاه مردمی‌از سایر احزاب اصلاح‌طلب هم باشد برای ما از یک فرد غیرمتعهد به احزاب ترجیح دارد.
بعد از این همایش جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان در خصوص «برجام» در دانشگاه شهرکرد برگزار گردید و دکتر کواکبیان به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

کواکبیان در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد:
تنها آمریکا برجام را نقض پیمان کرده است

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از بررسي و تعيين شدن 18مورد نقض بندهاي برجام از سوي آمريکا خبر داد و گفت: نمايندگان جزئيات اين نقض آشکار آمريکا را بررسي و مورد ارزيابي قرار داده‌اند.
به گزارش ايرنا، مصطفي کواکبيان يکشنبه شب در نشست «نقض پيمان برجام توسط آمريکا» که از سوي مجمع اسلامي دانشجويان آزادانديش دانشگاه شهرکرد در تالار فارابي اين شهر برگزار شد، افزود: آمريکا درخصوص برجام نقض پيمان کرده است و به تعهدات خود در اين زمينه پايبند نبوده است، در حالي که تيم مذاکره‌کننده ايراني در اين مذاکرات با اقتدار حضور يافتند.
وي گفت: در معاهده برجام تنها آمريکا نقض پيمان کرده است و نمي‌توان نقض پيمان از سوي آمريکا را نقض تمامي طرف‌هاي اين معاهده دانست.
اين عضو اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: اگر احساس شود که برجام ديگر خاصيت ندارد، بنده نخستين نفري خواهم بود که علیه برجام سخن خواهم گفت.
کواکبيان يادآور شد: همان‌گونه که مقام معظم رهبري فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ايران نيز واکنش متقابل نشان خواهد داد و آن را ريز ريز خواهد کرد.
به گفته وي، چنانچه طرف‌هاي برجام به اين معاهده پايبند نباشند، ايران نيز دوباره به جايگاه اول برمي‌گردد.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به يک متن دانشجويي گفت: ديپلماسي و قدرت دفاعي از پايه‌هاي اصلي قدرت کشور به حساب مي‌آيند و سردار قاسم سليماني و جواد ظريف در کنار هم اين سياست را پيش مي‌برند.
به گفته وي، اصلاح‌طلبان نيز به سردار قاسم سليماني افتخار مي‌کنند و ديپلماسي و قدرت دفاعي را مهمترين عامل براي کشور مي‌دانند.
وي يادآور شد: طرح گفت وگوي ملي در مجلس مطرح شد تا اصولگرايان و اصلاح‌طلبان در کنار يکديگر براي تقويت منافع ملي و انسجام و همدلي در کنار يکديگر گام بردارند.
کواکبيان در پاسخ به سوال دانشجويي ديگر درباره اقتصاد کشور نيز گفت: در دوره‌اي متهم نفتي بيش از 11هزار ميليارد تومان پول فروش نفت از بیت‌المال را بی‌حساب از آن خود کرد و هنوز هم آن را پس نداده است.
به گزارش ايرنا، مصطفي کواکبيان در اين نشست به سوالات منتقدین و مخالفان برجام پاسخ‌هاي خود را ارائه کرد.
 
کد مطلب: 76649
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *