۰
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۳

بیانیه احزاب اصلاح طلب درباره ردصلاحیتها

جمعي از احزاب اصلاح‌طلب به مناسبت ردصلاحيت‌هاي داوطلبان مجلس دهم با صدور اطلاعيه‌اي خواستار اعلام صلاحيت واجدان شرايط قانوني به منظور رقابت جدي و مشارکت حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي شدند.
بیانیه احزاب اصلاح طلب درباره ردصلاحیتها

جمعي از احزاب اصلاح‌طلب به مناسبت ردصلاحيت‌هاي داوطلبان مجلس دهم با صدور اطلاعيه‌اي خواستار اعلام صلاحيت واجدان شرايط قانوني به منظور رقابت جدي و مشارکت حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي شدند.
 به گزارش پایگاه خبری فریادگر، متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير مي‌باشد:

به نام خدا

هيچكس در انتخابات بر ديگري مقدم نيست‌. امام خميني (ره)

همه در انتخابات شركت كنند‌، حتي كساني كه نظام را قبول ندارند براي حفظ اعتبار كشور شركت كنند. ممكن است كسي بنده را قبول نداشته باشد اما شركت كند. انتخابات مال رهبري نيست. براي ايران اسلامي‌است. براي اين است ماندگاري كشور تامين بشود و كشور در حصار امنيت كامل بماند‌. «مقام معظم رهبري»

پس ازسال‌ها جهاد ديپلماسي وهنرنمايي فرزندان ايران اسلامي‌در عرصه گفت‌وگوهاي بين‌المللي و دفاع از حقوق حقه ملت بزرگ ايران‌، سرانجام كام ملت با به فرجام رسيدن برجام شيرين شد. همزماني روز اعلام موفقيت بزرگ عرصه ديپلماسي كشور با روز اعلام نتايج بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌فرصتي بي‌نظير را در اختيار دست‌اندركاران امور نهاد تا شادي و نشاط مردم را مضاعف و فرجام برجام را با فرجام روش‌ها و سياست‌هاي حذفي‌، وحدت شكنانه‌، ناكارآمد و ياس‌آفرين درعرصه سياست داخلي همراه سازند. به ويژه آنكه بيانات راهبردي مقام معظم رهبري در 19 دي ماه سالجاري حجت را بر همگان تمام ساخت آنجا كه ايشان به درستي و هوشمندانه دو مقوله مهم «حفظ اعتبار كشور» و تامين ماندگاري و «حصار امنيت كامل كشور» را به مشاركت همه مردم در انتخابات مرتبط ساختند‌، انتظار طبيعي آن بود تا متوليان امرِ انتخابات مِن جمله هيات‌هاي نظارت شرايطي را پديد آورند تا زمينه براي مشاركت بيش از گذشته مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه فراهم شود. متاسفانه تا بدينجا نه تنها اين انتظار برآورده نشد كه خواسته يا ناخواسته فضايي بوجود آمده كه درسال همدلي و همزباني‌، فرجام برجام به فرجام اميد نسبت به حاكميت گفت‌وگو‌، اخلاق‌، عدالت‌، عقلانيت و مدارا درفضاي سياست داخلي تعبير گردد.

رد صلاحيت گسترده كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌ بويژه نامزدهاي منتسب به جريان اصلاحات درحالي صورت گرفت كه تجارب مجالس پيشين نشان مي‌دهد كه هر گاه كه هدايت مجلس شوراي اسلامي‌در انحصار اكثريت مطلق يك جريان و تفكر سياسي - فارغ از اصولگرا و اصلاح‌طلب - قرار داشته است آن مجلس قادر نبوده تا از تمامي ‌ظرفيت‌هاي قانوني‌اش به عنوان نهادي در راس امور‌، بهره گيرد. علاوه بر آن بسياري از كارشناسان دلسوز و مستقل نسبت به سرنوشت‌ساز بودن چند سال آينده در حيات سياسي‌، اقتصادي و اجتماعي كشور اذعان دارند به طوريكه گذر از گردنه‌هاي پيش رو را بدون مشاركت و نقش‌آفريني تمامي ‌جريانات‌، عناصر و ظرفيت‌هاي سياسي و تخصصي علاقمند به كشور نا ممكن مي‌دانند. آگاهان سياسي و اقتصادي از اين واقعيت غافل نيستند كه حتي اگر برجام را پروژه‌اي بدانيم كه در اين مرحله به فرجامي‌خوش منتهي شده‌، مراحل تكميلي و آثار و تبعات ناشي از آن دست كم يك دوره 10 ساله از آينده تعاملات بين‌المللي نظام را متاثر خواهد ساخت. افزون بر همه آنچه گفته شد از ياد نبايد برد كه حاكميت گفتمان چند صدايي در مجلس شوراي اسلامي ‌نه تنها مورد تاييد امام راحل عظيم الشان بوده است كه حتي بارها مورد تاكيد آن معمار انقلاب نيز قرار گرفته‌، از جمله فرموده‌اند :

« البته دو تفكرهست بايد هم باشد‌، دو راي هم هست بايد هم باشد‌، سليقه‌هاي مختلف بايد باشد... اگر در يك مجلس اختلاف نباشد اين مجلس ناقص است. اختلاف بايد باشد‌، اختلاف سليقه‌، اختلاف راي... »

در پايان ما به عنوان بخشي از احزاب و تشكل‌هاي اصلاح‌طلب علاقمند به ميهن و باورمند به نظام مقدس جمهوري اسلامي ‌ايران از شوراي محترم نگهبان و تمامي‌مسئولين در همه سطوح كه امكان اثرگذاري در روند تجديد نظر درتشخيص و اعلام صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي را دارند‌، مي‌خواهيم تا در فرصت قانوني باقي مانده نسبت به جلوگيري از تضييع حقوق آن دسته از كساني كه بدون هيچ مستند قانوني و صرفا بر مبناي سلائق سياسي از گردونه رقابت‌هاي انتخاباتي حذف شده‌اند‌، اقدام نموده و الزامات برگزاري انتخاباتي رقابتي‌، عادلانه و درخور مردم‌سالاري ديني را بيش از پيش فراهم كنند. ما همچنين از اعضا‌، هواداران و عموم ملت فهيم ايران مي‌خواهيم تا شور و نشاط خويش را حفظ نمايند تا كه انشاء‌الله با تدبير بزرگان‌، همگان به خلق حماسه‌اي ديگر در عرصه سياسي توفيق يابيم.

- ‌ مجمع نيروهاي خط امام

- ‌ حزب اعتماد ملي

- ‌ انجمن اسلامي ‌مدرسين دانشگاه‌ها

- ‌ حزب مردم‌سالاري

- ‌‌ انجمن اسلامي ‌معلمان

- ‌ انجمن اسلامي‌ مهندسان

- ‌ حزب اراده ملت ايران

- ‌ مجمع دانش‌آموختگان ايران اسلامي

-‌‌ ‌ جبهه اصلاح‌طلبان ايران اسلامي

کد مطلب: 54088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *