۰
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
شش شب داغ در پلی آف مقدماتی جام جهانی فوتبال در اروپا

کدام تیمها در حسرت جام جهانی می مانند؟

ایتالیا – سوئد حساسترین بازی پلی اف اروپا
از امشب (پنجشنبه) شاهد شش شب داغ متوالی در فوتبال اروپا خواهیم بود تا با برگزاری ۸ دیدار رفت و برگشت، چهره ۴ تیم دیگر صعودکننده از قاره سبز به جام جهانی روسیه مشخص شود.
کدام تیمها در حسرت جام جهانی می مانند؟
از امشب (پنجشنبه) شاهد شش شب داغ متوالی در فوتبال اروپا خواهیم بود تا با برگزاری ۸ دیدار رفت و برگشت، چهره ۴ تیم دیگر صعودکننده از قاره سبز به جام جهانی روسیه مشخص شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، تاکنون چهره ۲۶ تیم صعودکننده به جام جهانی روسیه مشخص شده و چهره ۴ تیم دیگر نیز در مسابقات پلی آف اروپا که از امشب آغاز می شود مشخص خواهد شد. امشب و جمعه و شنبه دیدارهای رفت، و یکشنبه تا سه شنبه دیدارهای برگشت برگزار خواهد شد تا چهره تیمهای صعودکننده به جام جهانی روسیه مشخص شود. امشب دو دیدار برگزار می شود.

ایرلند شمالی – سوئیس
دو تیم ایرلند شمالی و سوئیس از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه به وقت تهران در خانه ایرلند شمالی به مصاف هم می روند. ایرلند شمالی تاکنون سه بار به جام جهانی فوتبال صعود کرده که آخرین بار مربوط به سال ۱۹۸۶ بوده است. اما سوئیس حضور در ۹ جام جهانی را تجربه کرده و سابقه بیشتری نسبت به ایرلند شمالی دارد. در مسابقات مقدماتی جام جهانی در اروپا سوئیس حضور موفقی در رقابتهای مقدماتی داشت و در یک رقابت شانه به شانه با پرتقال با امتیاز برایر با این تیم، به خاطر تفاضل گل کمتر از صعود مستقیم به جام جهانی بازماند. در حالیکه ۱۴ امتیار بیش از مجارستان، تیم سوم گروه داشت. اما ایرلند شمالی در گروهی که آلمان با حداکثر امتیاز ممکن یعنی ۳۰ امتیاز به جام جهانی صعود کرد، با ۱۹ امتیاز دوم شد و بالاتر از جمهوری چک و نروژ به پلی آف رسید تا شانس خود برای صعود به جام جهانی را امتحان کند. کارشناسان، شانس سوئیس را بیش از ایرلند شمالی می دانند. بازی برگشت دو تیم یکشنبه ساعت ۲۰:۳۰ در سوئیس برگزار می شود.

کرواسی – یونان
دو تیم متوسط قاره سبز، امشب ساعت ۲۳:۱۵ در کرواسی بازی رفت خود را برگزار می کنند. کرواسی تاکنون ۳ بار و یونان ۲ بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده اند. یونان در گروه خود با ۹ امتیاز کمتر از بلژیک تیم اول گروه دوم شد و اختلافش با تیم سوم یعنی بوسنی هرزگوین که حضور در جام جهانی را از دست داد ۲ امتیاز بود. اما کرواسی با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به ایسلند تیم اول گروه خود، شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست داد و بالاتر از اوکراین و ترکیه به پلی آف صعود کرد. بازی برگشت دو تیم ساعت ۲۳:۱۵ یکشنبه در یونان برگزار خواهد شد.

سوئد – ایتالیا
حساسترین مسابقه مرحله پلی آف اروپا بی تردید بین دو تیم سوئد و ایتالیا برگزار می شود. سوئد در دور قبلی مقدماتی جام جهانی هم در این مرحله شانس صعود به جام جهانی را از دست داد. در آن دوره یاران ابراهیموویچ در مقابل یاران رونالدو از پرتقال شکست خوردند اما حالا حریفی دشوارتر را پیش رو دارند. سوئد در گروه خود با ۱۹ امتیاز پس از فرانسه که ۲۴ امتیازی بود دوم شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به هلند، شانس صعود به پلی آف را پیدا کرد. اما ایتالیا در گروه خود از اسپانیا عقب افتاد و با ۲۳ امتیاز در مقابل ۲۸ امتیار اسپانیا، به پلی آف صعود کرد. سایر تیمهای این گروه تهدیدی برای ایتالیا نبودند. حذف هر کدام از دو تیم سوئد و ایتالیا، به معنای فقدان یک تیم جذاب در جام جهانی خواهد بود اما قطعا خلا حضور ایتالیا در جام جهانی بیش از سوئد احساس می شود. ایتالیا تاکنون ۱۷ بار به جام جهانی صعود کرده و پس از برزیل رکورددار است اما سوئد حضور در ۱۱ جام جهانی را تجربه کرده است. بازی برگشت این دو تیم هم دوشنبه در ایتالیا برگزار خواهد شد.

دانمارک – جمهوری ایرلند
شنبه از ساعت ۲۳:۱۵ دانمارک میزبان جمهوری ایرلند است و بازی برگشت دو تیم هم در همین ساعت در روز سه شنبه در جمهوری ایرلند برگزار خواهد شد. جمهوری ایرلند در گروه خود رقابت فشرده ای برای صعود داشت و سرانجام با ۱۹ امتیاز، پایینتر از صربستان ۲۱ امتیازی و بالاتر از ولز و اتریش ۱۷ و ۱۵ امتیازی، به پلی آف صعود کرد. جمهوری ایرلند هم همانند ایرلند شمالی تاکنون ۳ بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده اما دانمارک یک دوره بیشتر تجربه حضور در جام جهانی را دارد. دانمارک در گروهی که لهستان با ۲۵ امتیاز صدرنشین شد و به جام جهانی صعود کرد، با ۲۰ امتیاز دوم شد و بالاتر از مونته نگرو ۱۶ امتیازی به پلی آف رسید. شانس صعود هر دو تیم تاحد زیادی یکسان است اما برگزاری بازی برگشت در خانه جمهوری ایرلند، امتیاز مثبتی برای این تیم است.
 چهره دو تیم صعودکننده دیگر به جام جهانی نیز در دو مسابقه پلی آف بین قاره ای روشن خواهد شد تا ماه آینده، قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی برگزار شود. ایران پس از برزیل دومین تیمی بود که صعودی بدون دغدغه به جام جهانی روسیه را تجربه کرد.
 
کد مطلب: 76772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *