۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱

درخواست آمریکایی‌ها و تامین خریدهواپیما

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از مذاکره آمریکایی‌ها با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای تامین منابع مالی خرید هواپیما خبر داد و گفت: مجوزی برای ایجاد شرکت در داخل ایران‌ایر جهت مدیریت هواپیماهای جدید نداده‌ایم.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از مذاکره آمریکایی‌ها با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای تامین منابع مالی خرید هواپیما خبر داد و گفت: مجوزی برای ایجاد شرکت در داخل ایران‌ایر جهت مدیریت هواپیماهای جدید نداده‌ایم.
به گزارش تسنیم، علی عابدزاده در نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته به بیان مزیت‌های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما پرداخت و آنرا یکی از اقدامات موثر در حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور ارزیابی کرد.
وی با بیان این‌که سال گذشته با وجود این‌که صندلی مسافری را افزایش ندادیم 19 درصد جابجایی مسافر را در سال اول آزادسازی نرخ‌ها داشته‌ایم، گفت: آزادسازی نرخ بلیت یک اتفاق میمون بود.
وی با بیان این‌که بازار داخلی یکی از نقاط قوت حمل‌ونقل هوایی کشور است، اظهار کرد:‌ در منطقه موقعیت سیاسی اجتماعی ویژه‌ای داریم و به راحتی می‌توانیم با کشورهای آسیای میانه و همسایه‌های شرقی و غربی به راحتی ارتباط برقرار کنیم.
وی با اشاره به این‌که پس از اتفاقات اوکراین پروازهای عبوری از آسمان ایران و درآمدهای ناشی از آن دو برابر شده است،‌ افزود: خریدار ایرانی در دو جنبه بازار بین المللی و کارخانه‌های سانده هواپیما بحث منابع مالی را پیگیری کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بوئینگ، ایرباس و ATR امروز اعلام آمادگی کرده‌اند که تعدادی از هواپیماها را تامین فاینانس کنند، گفت: مذاکره در این رابطه در حال انجام است و با توجه به استقبال سازنده‌ها، بحث تامین منابع مالی راحت‌تر است.
عابدزاده از صدور  مجوزهایی برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ظرف یکسال و نیم اخیر خبر داد و گفت: 10 شرکت موافقت‌نامه اصولی گرفته‌اند و قرار تا پایان امسال 2 شرکت فعالیت خود را آغاز کنند.
وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که شرکت دنا چه ارتباطی با هواپیمایی معراج دارد و این‌که آیا شرکتی در داخل ایران ایر برای مدیریت هواپیماهای جدید ایجاد شده است،‌ افزود: شرکت دنا هیچ گونه ارتباطی با هواپیمایی معراج ندارد اما ایرلاین‌ها از امکانات همدیگر استفاده می‌کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ مجوزی برای تاسیس شرکت در داخل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر نشده است.
عابدزاده با اشاره به این‌که ایرلاین‌ها باید خود را با مقررات تطبیق دهند که این کار زمانبر است، گفت: متوسط عمر ناوگان کشور 23 سال است و متوسط عمر ناوگان کشورهایی که 20 درصد تاخیر دارند 5 تا 6 سال است.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در این نشست از پیشرفت فیزیکی ترمنیال سلام خبر داد و گفت: زمانیکه بتوانیم درآمد 50 درصدی غیرهوانوردی داشته باشیم می‌توانیم به بازار حمل‌ونقل بین المللی وارد شویم.
فتاحی بیان کرد: برای استفاده از دانش روز از مشاوران خارجی و در بحث لجستیک نیز از یک شرکت خارجی که جزو 5 شرکت برتر دنیاست، استفاده کرده‌ایم.
وی با بیان این‌که تا پایان امسال 10 میلیون نفر از فرودگاه امام جابجا می‌شوند، گفت:‌این در حالی است که ظرفیت این فرودگاه 4 میلیون نفر است.
قرار بود نشست خبری امروز با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و سرمایه‌گذاری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شود. اما این نشست در  غیاب فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه وشهرسازی، شرفبافی مدیرعامل هما و  مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها انجام شد.
کد مطلب: 78951
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *