; ?>; ?> پیشرفت ۸۰درصدی تونل البرز - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳

پیشرفت ۸۰درصدی تونل البرز

مدیرعامل آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه قطعه یک این پروژه پیشرفت ۸۸ درصدی و قطعه ۲، پیشرفت ۲۰ درصدی دارد گفت: احتمال اینکه قطعه ۳ ساخته نشود، وجود دارد.
مدیرعامل آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه قطعه یک این پروژه پیشرفت ۸۸ درصدی و قطعه ۲، پیشرفت ۲۰ درصدی دارد گفت: احتمال اینکه قطعه ۳ ساخته نشود، وجود دارد.
به گزارشمهر، مهران اعتمادی در جمع خبرنگاران درباره آزادراه تهران ـ شمال گفت: اخیراً به دلیل استفاده آزادراه تهران ـ شمال از آخرین تکنولوژی روز دنیا در راهسازی، کلاس تخصصی آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران و رشته‌های مرتبط گذاشته شد تا با فناوری‌های استفاده شده در آزادراه تهران ـ شمال آشنا شوند.
وی پیشرفت فیزیکی قطعه یک این آزادراه را کمی بیش از ۸۸ درصد عنوان و اظهار کرد: همزمان با تکمیل قطعه یک، قطعه دو آزادراه تهران ـ شمال نیز در حال فعالیت بوده و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال درباره ساخت تونل البرز در قطعه ۲ این آزادراه اظهار داشت: لاین رفت تونل البرز در قطعه ۲، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ضمن اینکه به دلیل وقوع چند درگیری با معارضان مسیر ساخت آزادراه، تراز ارتفاعی ساخت این آزادراه را در بخشی از منطقه ۲ ارتقا دادیم که به کاهش درگیری‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه منجر شد.
وی با تأکید بر اینکه بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی با همکاری یکدیگر در تأمین مالی ساخت این آزادراه مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: این دو دستگاه تاکنون منابع مالی برابر تراز تصویب شده با نظارت سازمان حسابرسی مشارکت داشتند. بر اساس بررسی‌های ما، هر کدام از این دو دستگاه تابحال ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.
اعتمادی با بیان اینکه در حال بازنگری مجدد پروژه هستیم تا امکان بهره‌برداری از آن با ۹۵ درصد پیشرفت را فراهم کنیم، افزود: در صورت اجرای این برنامه، پروژه با اندک تغییراتی به اتمام خواهد رسید.
به گفته مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال، امیدواریم تا در تعطیلات نوروز ۹۷، قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال زیر بار ترافیک برود.
وی تأکید کرد: احتمال اینکه بعد از اتمام تونل البرز، ادامه آزادراه به جاده موجود متصل شود، وجود دارد در این صورت قطعه ۲ پس از تکمیل به جاده موجود وصل شده و قطعه ۳ اجرا نخواهد شد. در نهایت، جاده موجود به قطعه ۴ وصل می‌شود.
اعتمادی درباره تأمین مالی قطعه ۳ در صورتی که قرار باشد که ساخته شود، خاطرنشان کرد: باید از محل فاینانس، ۱.۲ میلیارد یورو برای قطعه ۳ تأمین اعتبار شود؛ ضمن اینکه تمام تلاش ما این است که پیمانکار پروژه ۱۰۰ در صد ایرانی باشد، اما احتمال اینکه مجری پروژه به صورت همکاری مشترک پیمانکار ایرانی و خارجی ساخته شود هم وجود دارد. در این صورت اگر مجری ایرانی ۵۱ درصد سهم داشته باشد، باید ۷۵ درصد اعتبار ساخت قطعه ۳ از محل فاینانس تأمین شود. ‌ البته به دنبال آن هستیم تا در این پروژه، قطعه ۳ را با پول و پیمانکار ایرانی احداث کنیم.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال، فاینانسور خارجی را کنسرسیومی متشکل از کشورهای چین، کره جنوبی و ایتالیا عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از حریم آزادراه باید اقتصادی بوده و توسط ذینفعان شرکت آزادراه تهران ـ شمال انجام شود.
وی ساخت مجتمع‌های رفاهی در مسیر آزادراه تهران ـ شمال در تأمین اقتصادی این آزادراه مؤثر ندانست و گفت: در صورتی که وجه دولت مناسب ساخت آزادراه نباشد، قرار است ۱۰۰ هکتار زمین در فاز ۵ شهر جدید پردیس در عوض کمک دولت به شرکت آزادراه تهران ـ شمال واگذار شود.
کد مطلب: 79543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *