۱
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳

احترام به مطالبات معیشتی؛ مخالفت با خشونت

دبیر حزب مردم سالاری استان ایلام گفت : ضمن احترام به مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم، با هر گونه اقدامی که بر ضد منافع ملی باشد مخالفیم.
احترام به مطالبات معیشتی؛ مخالفت با خشونت
دبیر حزب مردم سالاری استان ایلام گفت : ضمن احترام به مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم، با هر گونه اقدامی که بر ضد منافع ملی باشد مخالفیم.
دکتر جواد شرف خانی در گفت و گو با "مردم سالاری آنلاین" گفت: اعتراضات اخیر هم از نظر شکلی و هم از نظر ماهوی با دیگر تجمعات متفاوت است، این بار اعتراضات از استان خراسان آغاز شده که زادگاه موسسات مالی و اعتباری متخلفی است که توانستند با سرعت هرچه تمامتر سراسر کشور را در بر گیرند و یکی از مطالبات مردم در همین روزها این موضوع است که چگونه با افتتاح یک کارگاه کوچک فاقد مجوز آن هم در یک شهر یا روستای دور افتاده سریعا برخورد میشود اما هیچ عزم و اراده ای برای برخورد با این موسسات غیر مجاز که سرمایه های ریز و درشت مردم را برده اند وجود نداشت! مگر تاکنون با چند نفر از مدیران و بانیان این موسسات به عنوان متخلف برخورد شده است؟
وی گفت : ما در همین استان ایلام بارها شاهد تجمع مال باختگان در مقابل موسسات مالی متخلف و خصوصا موسسه ای خاص که بیشترین سرمایه را از مردم شریف و زحمت کش ایلام برده بوده ایم. اما نه تنها با مدیران آن موسسه برخوردی صورت نگرفت بلکه یکی از بانیان اصلی آنرا در سمت استانداری یکی از بزرگترین استانها گماردند!
شرف خانی افزود : این گونه مسائل و نیز پدیده ای به نام خاوری ها، بابک زنجانی ها و... باعث کاهش اعتماد به مسئولین به عنوان یکی از شاخصهای سرمایه اجتماعی شده است و البته بدیهی است که مسئولین باید با برخورد قاطع و بموقع با متخلفین، گفتگوی صادقانه با مردم، عمل به شعارهای انتخاباتی و جلب اعتماد مردم به دنبال ارتقای این شاخص و ترمیم شکاف بوجود آمده باشند.
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در ادامه با اشاره به دستاوردها و موفقیتهای اقتصادی دولت روحانی گفت: در شاخصهای نظیر مهار و کاهش نرخ تورم لجام گسیخته  زمان احمدی نژاد به نرخهای تک رقمی، افزایش نرخ اقتصادی ، ایجاد ثبات و انظباط اقتصادی و کاهش التهابات لحظه ای آن، ساماندهی تدریجی موسسات مالی غیر مجاز که همگی در دولتهای قبل تاسیس شده بودند، رفع تحریمهای ظالمانه و فراهم کردم زمینه برای ورود سرمایه گذار به کشورگفت: با این حال نارضایتی هایی در مان مردم دیده میشود و مردم هنوز آثار اقتصادی آنرا در سبد خانوار ندیده اند! و این موضوع ، همراهی و همدلی همه ارکان نظام خصوصا هماهنگی بین دولت و حاکمیت را برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم می طلبد و البته قبل از این همراهی دولت باید تکلیف خود را با تیم اقتصادی مشخص نماید و با استفاده از نیروهای کارآمد به دنبال حل مسایل اقتصادی مردم باشد.
این فعال سیاسی در ادامه گفت: این اعتراضات که ظاهرا در ابتدا با حمایت طیف خاصی با هدف طرح مطالبات معیشتی و اقتصادی و با طرفیت دولت تدبیر و امید صورت گرفته اکنون از دولت هم عبور کرده و بعنوان یک هزینه برای نظام مطرح است و انتظار میرود که صدا و سیما و همه رسانه های دیگر نقش خود را به خوبی ایفا نمایند، هم مطالبات مردم را به درستی منعکس نمایند و هم از مسئولین پاسخ بگیرند و در اختیار مردم قرار دهند.
شرف خانی گفت: یقینا مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اینگونه تجمعات غیر قانونی ، انجام اعمال خشونت آمیز ، هنجار شکنی و تخریب اموال عمومی که هم برای ملت و هم برای نظام هزینه بر می باشد حل نمیگردد بلکه همه ما باید برای پیگیری مطالبات از مجرا و مسیر قانون و دور از خشونت حرکت نمائیم  و البته دولت هم باید مجوزهای لازم را برای تشکیل اجتماعات قانونی و طرح مطالبات صادر و البته صدای مردم را هم به خوبی بشنود و بر عهدی که با مردم بسته است وفا دار بماند!
سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام در پایان گفت: حزب مردم سالاری و مجموعه اصلاح طلبان استان ضمن احترام به مطالبات به حق مردم شریف ایران اسلامی در اعتراض قانونی به وجود رانت و فساد ، نابرابری های اجتماعی و مشکلات معیشتی و اقتصادی و با آگاهی کامل از کاستیها و کم کاریها، با هرگونه حرکت خشونت آمیز و غیر قانونی که با منافع ملی در تضاد است مخالف و همچنان بر مسیر اصلاحات و تقویت گفتمان اصلاح طلبی بعنوان تنها راه دستیابی تدریجی به توسعه همه جانبه تاکید دارد.

کد مطلب: 79983
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *