۰
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۶
سعید جلیلی:

ملت و دولت سوريه با عبور از اين مرحله عزت و قدرتي مضاعف خواهند يافت

قائم‌مقام نخست‌وزير سوريه و هيات همراه وي عصر پنجشنبه با نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت‌وگو كردند.
ملت و دولت سوريه با عبور از اين مرحله عزت و قدرتي مضاعف خواهند يافت
سعيد جليلي در اين ديدار با راهبردي خواندن مناسبات ايران و سوريه بر ضرورت گسترش روابط در حوزه‌هاي مختلف و آمادگي كشورمان براي حمايت بيش از پيش از ملت سوريه در برابر فشارهاي خارجي تاكيد كرد.

وي با اشاره به حمايت مقتدرانه سوريه از مردم فلسطين در جنگ ۲۲ روزه غزه با وجود سكوت بسياري از كشورهاي عربي تصريح كرد: مردم منطقه باور نمي‌كنند كه آمريكا و كشورهايي كه در تاريخ خود حتي يك انتخابات نداشته‌اند امروز مدافع دموكراسي و حقوق ملت‌هاي منطقه باشند.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي افزود: فشارهايي كه به سوريه وارد شده اگر به ديكتاتورهاي منطقه كه با آمريكا همراهي مي‌كنند وارد شود ظرف يك هفته ساقط مي‌شوند.

جليلي در ادامه اظهار كرد: پشتيباني دولت و ملت سوريه از مقاومت در منطقه، يك نمونه مثال‌زدني است. به همين خاطر امروز هدف آمريكا، صهيونيست‌ها و تروريست‌ها قرار گرفته‌اند.

عمر غلاونجي ـ قائم‌‌مقام نخست‌وزير سوريه ـ نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از آخرين تحولات ميداني سوريه از حمايت‌هاي بي‌شائبه ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران تشكر و مناسبات دو كشور را راهبردي و بلندمدت عنوان كرد.

وي گفت: تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي غرب بر ضد سوريه بيش از آنكه دولت سوريه را تحت فشار قرار دهد، ملت و اقشار آسيب‌پذير را تحت فشار قرار مي‌دهد.
کد مطلب: 810
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *