۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۶

گازرسانی حدود 11 هزار روستا

معاون وزیر نفت گفت: گازرسانی به حدود 11 هزار روستا و تامین انرژی مستمر، مطمئن و پایدار از سوی این شرکت، از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است.
معاون وزیر نفت گفت: گازرسانی به حدود 11 هزار روستا و تامین انرژی مستمر، مطمئن و پایدار از سوی این شرکت، از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و در آستانه چهارمین دهه از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری و عملیات اجرایی بیش از 3440 پروژه گازرسانی با هزینه‌ای بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از سوی شرکت ملی گاز ایران آغاز شد.
وی افزود: بهره‌برداری از یک هزار و 537 پروژه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور با هزینه‌ای معدل 920 میلیارد تومان نیز در این دهه مبارک فجر آغاز می‌شود.
به گفته عراقی، عملیات اجرایی یک هزار و 145 پروژه جدید گازرسانی در شهرها و روستاهای کشور نیز با هزینه‌ای معادل 880 میلیارد تومان در دهه فجر کلید می خورد.
عراقی تصریح کرد: عملیات اجرایی دو پروژه خط انتقال گاز جدید و افتتاح و بهره‌برداری از 9 پروژه خطوط انتقال گاز با هزینه‌ای معادل 125میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 191 واحد صنعتی عمده و بهره‌برداری از 518 واحد صنعتی عمده با هزینه‌ای بیش از 96 میلیارد تومان نیز به صورت همزمان آغاز خواهد شد.
وی افزود: تا ابتدای دولت یازدهم، با تلاش همکاران در شرکت ملی گاز ایران، 55 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند بودند که این میزان اکنون به 68 درصد رسیده و در این مدت، بیش از 10 هزار روستا گازرسانی و از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند که رقم بسیار قابل توجهی است.
به گفته عراقی، این در حالیست که در این مدت، تعداد واحد تحت پوشش شهری و روستایی از حدود 21 میلیون به بیش از 25 میلیون واحد رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجموع خطوط انتقال گاز احداث شده طی یک‌سال اخیر، گفت: از بهمن ماه 1395 تاکنون، 635 کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز احداث شده و در حال حاضر، مجموع خطوط فشار قوی انتقال گاز احداث شده در کشور به بیش از 38 هزار و 157 کیلومتر رسیده که عملیات انتقال گاز در کل کشور را برعهده دارند.
به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، با اضافه شدن دو نیروگاه به نیروگاه‌های گازدار کشور از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، در شرایط کنونی 81 نیروگاه کشور با انرژی گاز تولید برق می‌کنند و از ابتدای سال 96 تاکنون (اول بهمن)، بیش از 59 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال‌جاری، به 67 میلیارد مترمکعب برسد که این میزان ارسال گاز به نیروگاه‌ها بیش از 90 درصد نیاز آنهاست، در حالی که در سال 1392، کل حجم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها، 36 میلیارد مترمکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه، تصریح کرد: اکنون مدیریت بیش از 323 هزار کیلومتر شبکه داخلی شهری و روستایی با حدود 21 میلیون مشترک گاز طبیعی در کشور در حال انجام بوده که این حجم کار در نوع خود، کم‌نظیر است.
وی با اشاره به اینکه تعداد انشعابات گاز شهری و روستایی نصب شده در ابتدای دولت یازدهم بیش از 9 میلیون انشعاب بوده است، گفت: این رقم اکنون به بیش از 11 میلیون انشعاب شهری و روستایی نصب شده رسیده است.
به گزارش ایرنا ظرفیت تولید گاز ایران روزانه 750 میلیون مترمکعب است که تا با تکمیل همه فازهای پارس جنوبی به بیش از یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.
کد مطلب: 81863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *