۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷

آغاز زندگی مشترک ۱۴۱ زوج دانشجو

مراسم ازدواج ۱۴۱ زوج دانشجوی دانشگاه امیرکبیر امروز با حضور دانشجویان و مسئولان این دانشگاه در مزار شهدای گمنام برگزار شد.
مراسم ازدواج ۱۴۱ زوج دانشجوی دانشگاه امیرکبیر امروز با حضور دانشجویان و مسئولان این دانشگاه در مزار شهدای گمنام برگزار شد.
به گزارش ایسنا،‌ دکتر سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در حاشیه مراسم ازدواج ۱۴۱ زوج این دانشگاه تاکید کرد: برگزاری این جشن‌ها و اولین سابقه ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به حدود ۲۱ سال پیش یعنی سال‌های تحصیلی ۷۵ – ۷۶ برمی‌گردد که در آن زمان با حضور ۶۰ دانشجو در دانشگاه برگزار شد.
وی در ادامه تصریح کرد: نکته جالب جشن امسال این است که در بین ورودی‌های جدید شاهد حضور فرزندان همان زوج‌های دانشجویی هستیم که در اوایل سال‌های مذکور ازدواج کرده بودند.
دکتر معتمدی در خصوص هدف از برگزاری مراسم جشن ازدواج دانشجویی، گفت: هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها، ترویج و فرهنگ سازی ازدواج به‌هنگام، آسان، آگاهانه، پایدار و احیای سنت حسنه نبوی با رویکرد تبلیغ گفتمان ارزشی زندگی مشترک در بین دانشجویان است که هر ساله برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه امیرکبیر اعزام زوج ها به مشهد مقدس را بهترین هدیه برای دانشجویان به منظور آغاز زندگی مشترک دانست و گفت: خوشبختانه ازدواج در دوران دانشجویی از پایدارترین نوع ازدواج‌ها به شمار می‌رود و توصیه من این است که اگر دانشجویان در دوران دانشجویی ازدواج کنند بسیار بهتر است، چرا که بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان آقا یا خانم مهندس می‌گیرند و به تبع آن انتظارات نیز بیشتر می‌شود.
دکتر معتمدی همچنین خاطرنشان کرد: زندگی مشترک در جوانی همراه با عشق و اخلاق نیرویی وصف ناپذیر است که پیوند آن با محبت و تقوا انسان را در سخت‌ترین شرایط زندگی یاری و شکوفا می‌سازد. بنابراین دانشجویان در این دوران را جدی بگیرند.
وی در پایان با بیان اینکه ۱۴۱ زوج دانشگاه امیرکبیر از فردا زندگی مشترک خود را آغاز خواهند کرد، خاطرنشان کرد: ۳۲ نفر آن‌ها دانشجوی دوره کارشناسی، ۶۵ نفر در دوره کارشناسی ارشد و ۴۴ دانشجو در دوره دکتری هستند و البته ۱۴ نفر هر دو زوج از دانشجویان صنعتی امیرکبیر هستند.
کد مطلب: 83471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *