۰
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۸
كواكبيان در نشست اداري پيگيري مشكلات منطقه ١٨ تهران:

اميدوارم احسن الحال دست اندركاران امور در سال جديد همان خدمت صادقانه به مردم باشد

جلسه رسیدگی اداري مشکلات مردم منطقه‌ ۱۸ از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶ ، در فرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌و افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران برگزار شد كه مصوبات آن در فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
اميدوارم احسن الحال دست اندركاران امور در سال جديد همان خدمت صادقانه به مردم باشد
جلسه رسیدگی اداري  مشکلات مردم منطقه‌ ۱۸ از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار محترم تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶ ، در فرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌و افشین حبیب زاده عضو شورای  شهر تهران برگزار شد كه مصوبات آن در فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد فیاض در جلسه بررسی مشکلات محلات منطقه ۱۸ که در محل تهران و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌و شورای اسلامی‌شهر تهران و فرماندار تهران برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات شهروندان منطقه ۱۸ پل‌های عابر پیاده‌ای است که فاقد پله‌برقی هستند و در محورهای فتح و شهدای یافت‌آباد قرار گرفته‌اند. بی‌تردید تلاش خواهیم کرد در صورتی که مشکل فنی‌ای وجود نداشته باشد این پل‌های عابر پیاده به پله برقی مجهز شوند.
 وی افزود: حدود ۴۵۰ هکتار از زمین‌های موجود در منطقه در قالب طرح «تاکا» فیریز شده و بدون توافق مالکین در کمیسیون ماده ۵ برای این زمین‌ها تصمیم‌گیری شده است. این زمین‌ها پس از تعطیلی معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ آزاد شدند که شهرداری تهران تصمیم گرفت طرح تاکا را در این زمین‌ها اجرایی کند. اما در حال حاضر این زمین‌ها بدون توافق مالکین و براساس رای کمیسیون ماده ۵ فیریز شده‌اند.
فیاض ادامه داد: با توجه به اینکه مساحت این زمین‌ها زیاد است و برخی از آنها مالکیت خصوصی و برخی دیگر مالکیت شخصی دارند هماهنگی آنها برای اجرای این طرح کار دشواری است لذا می‌توان در هر یک از این زمین‌ها به صورت تک تک این طرح را اجرایی کرد که پیگیر هستیم که این مهم محقق و بخشی از مشکلات شهروندان منطقه حل و فصل شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع کمبود پارکینگ در سطح منطقه ۱۸ اشاره کرد و افزود: این آمادگی در شهرداری منطقه وجود دارد تا از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سطح منطقه محقق شود.
عیسی فرهادی فرماندار تهران با اشاره به وجود ۴۰۰ هکتار زمین اوقافی در منطقه ۱۸ گفت: جلسه مشترکی میان فرمانداری و اوقاف برگزار خواهد شد تا با اختصاص بخشی از این زمین‌ها برای فضاهای آموزشی مشکلات مردم منطقه حل شود. امیدواریم در توافق صورت گرفته، بخشی از این زمین‌ها به آموزش و پرورش داده شود تا از طریق خیرین بتوان در این زمین‌ها مدرسه ساخت.
وی افزود: خوشبختانه سرانه فضای سبز منطقه ۱۸ دو متر بالاتر از میانگین شهر تهران است و در این حوزه این منطقه با مشکلی مواجه نیست اما بحث‌هایی درخصوص طرح تفصیلی شهر تهران که قرار است به زودی مورد بازنگری قرار بگیرد، وجود دارد که مقرر شد شورایاری‌ها و شهرداری منطقه پیشنهادات خود را برای اصلاح این طرح بدهند تا در تصمیم‌گیری نمایندگان شورای اسلامی‌شهر تهران لحاظ شود.
 فرهادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود ۴۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به معادن شن و ماسه در این منطقه اشاره کرد و افزود: حدود ۲ سال پیش با پیگیری‌های فرمانداری تهران با توجه به آلودگی‌های زیست‌محیطی که این معادن داشتند تعطیلی آنها محقق و مقرر شد طرحی توسط شهرداری تهران در این زمین‌ها اجرایی شود. پیگیری خواهیم کرد که بهره‌گیری از این زمین‌ها به نفع شهروندان منطقه و در جهت توسعه سرانه‌های منطقه محقق شود.
وی به توسعه شبکه فاضلاب منطقه ۱۸ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد فاضلاب منطقه به اتمام رسیده و ۳۰ درصد مردم از انشعابات آن استفاده می‌کنند که رقم قابل قبولی است اما باید برای تکمیل شبکه فاضلاب منطقه ۱۸ پیگیری‌ها به صورت جدی ادامه یابد.
 
وی تاکید کرد: آب شرب مناطق غرب تهران نیز با ایجاد منبع بزرگ خرگوش دره که در منطقه ۲۲ واقع شده است و موضوع مالکیت آن نیز اخیراً با پیگیری‌های انجام شده مرتفع شده، می‌تواند نقش بسزایی در آب شرب مطلوب مناطق غرب تهران از جمله مناطق ۱۸، ۲۱ و ۲۲ داشته باشد.
افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی‌شهر تهران گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان «محور نیلوفری» جهت انتقال خط آهن گذرنده از منطقه به زیر زمین اختصاص یافته است. با کمک این طرح اقداماتی در راستای تحریک و جذب سرمایه به سمت بافت فرسوده منطقه انجام خواهد گرفت.
وی افزود: اختصاص یک درصد از بودجه شهرداری تهران به منطقه ۱۸ با توجه به اختصاص حدود ۳۰درصد به حمل و نقل و ترافیک و همچنین ۳۰ درصد به هوشمندسازی شهر که شامل همه مناطق از جمله منطقه ۱۸ تهران می‌شود رقم قابل توجهی است.
حبیب زاده خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما برای رفع مشکل کمبود فضای سالن های مطالعه استفاده از ظرفیت سرای محلات است. برخی کارهایی که توسط سرای محلات انجام می‌گیرد در حیطه وظایف آن ها نیست که در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستیم. امیدواریم سرای محلات به اختصاص فضای مطالعه توجه جدی داشته باشند و به زودی لزوم توجه به فضای مطالعه را ابلاغ خواهیم کرد.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: معتقدم با همکاری دولت و شهرداری در منطقه ۱۸ می‌توان اقدامات اساسی در حوزه عمرانی، آموزش و پرورش، راه‌آهن و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام داد. برگزاری جلسه چندجانبه با سازمان اوقاف، شهرداری و آموزش و پرورش به حل مشکلات اساسی منطقه کمک خواهد کرد.
وی افزود: امیدواریم در سال جدید توفیق خدمت بیشتر به مردم را داشته باشیم و اگر به این نکته توجه کنیم که با گذشتن از سال جاری و ورود به سال جدید یک سال به مرگ و روز حساب نزدیک تر می‌شویم، قطعا برای خدمت به مردم و گره گشایی از کار آن ها تلاش بیشتری خواهیم کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ذکر آیه‌ای از قرآن خاطرنشان کرد: هر ذره ای که در کار مردم گشایش ایجاد کنیم و هر قدمی‌که برای مردم برداریم محاسبه خواهد شد و در سال جدید برای یکدیگر دعا کنیم احسن الحال ما این باشد که بتوانیم بهتر به مردم بهتر خدمت کینم.
دکتر کواکبیان تصریح کرد:  خدایی نکرده حضور هیج فردی در مقام و مسئولیت برای پرکردن جیب و لفت و لیس و ریخت و پاش و فساد نباشد، اگر کسی قصد چنین کارهایی را دارد نباید در جمهوری اسلامی‌مسئول باشد. کسی که در این نظام زمامدار باشد ابتدا باید کارهای اقتصادی را کنار بگذارد و اگر مشغول به فعالیت اقتصادی است نباید به عرصه مسئولیت در این نظام ورود کند.
 
کد مطلب: 84034
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *