۰
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹

دوباره تنیس دوباره داستان لوث سقوط

تیم ملی تنیس باردیگر به دسته سه آسیا سقوط کرد تا این داستان تکراری رفت و آمد به گروه دو و سه آسیا همچنان ادامه داشته باشد.
تیم ملی تنیس باردیگر به دسته سه آسیا سقوط کرد تا این داستان تکراری رفت و آمد به گروه دو و سه آسیا همچنان ادامه داشته باشد.
به گزارش ایسنا، تیم ملی تنیس ایران نتوانست حضور خود را در گروه دو دیویس کاپ منطقه آسیا حفظ کند و دوباره به گروه سه سقوط کرد. با توجه به اینکه در این سال‌های اخیر  شاهد بودیم ایران بین دسته دو  و سه آسیا در حال رفت و آمد بوده  است انتظار می‌رفت بالاخره برای سال 2018 به این وضعیت پایان دهد و فصل جدیدی در تنیس ایران باز شود  به طوری که برای صعود به دسته یک آسیا تلاش کند نه اینکه همچنان درگیر ماندن یا رفتن از گروه دو آسیا باشد.
اما تیم ملی در سال 2018 هم نتوانست کار خاصی انجام دهد  و در نخستین بازی برابر هنگ کنگ 4 برصفر باخت  و مقابل چین تایپه هم 4 برصفر تن به شکست داد تا به گروه سه آسیا سقوط کند. این اتفاق در حالی رخ داده که رییس فدراسیون تنیس پس از اینکه ایران در سال 2016 به گروه دو صعود کرد، گفت که تیم ملی  باید  برای ماندن در گروه دو تلاش کند سپس به فکر صعود به دسته بالاتر باشد. البته تیم ملی یک سال در گروه دو باقی ماند اما در سال دوم به جای تلاش برای رفتن به دسته یک برای جلوگیری از سقوط تلاش کرد که البته ناکام هم ماند.
یکی از نکات قابل توجه در دیدار دو تیم ایران  و چین تایپه تفاوت جایگاه بازیکنان دو تیم در رنکینگ جهانی بود در حالی که اکثر بازیکنان ایران بدون رنکینگ انفرادی و دوبل  بودند و تنها شاهین خالدان در رده 1349 رنکینگ انفرادی و 1523 رنکینگ دوبل جهان قرار داشت، امابازیکنان چین تایپه در جایگاه‌های 157 و 250 رنکینگ انفرادی و 112 و 103 دوبل جهان بودند.
این تفاوت رنکینگ حاصل حضور مستمر بازیکنان چین تایپه در مسابقات مختلف است و این موردی است که کمتر در بازیکنان ایران مشاهده می کنیم و نکته جالب اینکه بارها در گفتگوها تلاش شده این تفاوت رنکینگ به چشم بیاید که بازیکنان چین تایپه در جایگاه خوبی قراردارند تا انتظارات از ملی پوشان بالا نرود در حالی همین مسئله این سوال را پیش می آورد فدراسیون برای از بین بردن این تفاوت سطح چه کاری انجام داده است؟  چرا بازیکنان ایران تنها به چند مسابقه فیوچرز آن هم در آستانه مسابقه دیویس کاپ اکتفا می کنند؟  هم چنین تا چه زمانی قرار است این داستان تکراری سقوط به دسته سه و صعود به دسته دو دوباره تکرار شود به طوری که حتی برای عموم مردم هم دستمایه طنز شده است؟
آنچه مشخص شد و نتایج سالهای اخیر نشان می دهد این راهی که فدراسیون ایران در این سالها در پیش گرفته اشتباهاتی دارد و نیاز است به فکر چاره باشد چراکه این  رفت و آمدها به گروه دو و سه آسیا قطعا دیگر برای اهالی ورزش لوث شده است.
*در ادامه نگاهی به وضعیت تنیس ایران در مسابقات دیویس کاپ شش سال اخیر می اندازیم:
 سال 2018:
در گروه دو آسیا بازی کرد که بازی نخست را به هنگ کنگ باخت  و در بازی دوم هم مغلوب چین تایپه شد و در نهایت به گروه سه آسیا سقوط کرد.
سال۲۰۱۷:
در گروه دو آسیا بازی کرد و در نخستین دیدار به پاکستان باخت اما در بازی دوم ویتنام را شکست دادو در گروه دو باقی ماند.
سال ۲۰۱۶:
در گروه سه آسیا قرارداشت که در مرحله گروهی هنگ کنگ، جزایر پاسیفیک و ترکمنستان را شکست دادو در دور دوم سوریه را مغلوب کرد و به گروه دو آسیا صعود کرد.
سال ۲۰۱۵:
در گروه دو آسیا بود و دوبازی خود را برابر اندونزی و کویت واگذار کرد و به گروه سه سقوط کرد.
سال ۲۰۱۴:
در گروه سه آسیا بازی کرد. در مرحله گروهی لبنان، سنگاپور و امارات را شکست داد و در دور دوم هم سوریه را از پیش رو برداشت  و به گروه دو آسیا صعود کرد.
سال ۲۰۱۳:
در گروه سه آسیا حضور داشت. در مرحله گروهی برابر مالزی  و هنگ کنگ شکست خورد و عمان را برد. در دور دوم جزایر پاسیفیک و امارت را شکست داد و مقام پنجم گروه سه را به دست آورد.
کد مطلب: 84438
برچسب ها: تنیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *