; ?>; ?> لزوم همکاری منطقه ای برای مقابله با تروریست - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۴

لزوم همکاری منطقه ای برای مقابله با تروریست

دکتر غلامحسین دهقانی ، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس بین المللی مقابله با تروریسم و افراطی‌گری به دوشنبه سفر کرده است، با سراج الدین اصلف وزیر امور خارجه تاجیکستان ملاقات کرد.
لزوم همکاری منطقه ای برای مقابله با تروریست
دکتر غلامحسین دهقانی ،  معاون امور حقوقی و بین المللی  وزارت امور خارجه کشورمان  که برای شرکت در کنفرانس بین المللی مقابله با تروریسم و افراطی‌گری به دوشنبه سفر کرده است، با سراج الدین اصلف وزیر امور خارجه تاجیکستان ملاقات کرد.
در این ملاقات طرفین با اشاره به اشتراکات کهن و همه جانبه دو کشور فارس زبان، از بسط و توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف دوجانبه، منطقه ای  و بین المللی استقبال کردند.
 وزیر امور خارجه تاجیکستان ضمن ابراز خوشحالی از سفر معاون وزارت امور خارجه ایران ، دستاوردهای کشورمان در عرصه‌های مختلف را که مبتنی بر ظرفیت های داخلی و بومی است، ستود و افزود: هر دستاورد ایران، دستاورد تاجیکستان است. وی خواستار توسعه مناسبات دو کشور خصوصاً در حوزه اقتصادی شد و تمایل کشورش را برای تداوم همکاری ها در چارچوب سازمان های منطقه ای و بین المللی نظیر سازمان همکاری اسلامی،  اکو و سازمان ملل ابراز داشت.
 وی ضمن یادآوری حمایت همیشگی دوشنبه از برجام، لزوم التزام همه طرفها به آن را یادآور شد و از ابتکار همتای ایرانی خود در زمینه ی "ایجاد شبکه ی امنیت منطقه ای" استقبال کرد.
 معاون وزیر خارجه کشورمان هم با تشریح آخرین وضعیت تحولات مرتبط با برجام و بیان مواضع کشورمان در این باره، به تبعات منفی سیاست های زور مدارانه برخی قدرت ها، به ویژه آمریکا در سطح منطقه ای و بین المللی اشاره  و آن را منشا ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و جهان دانست.
وی با اشاره به اقدامات و تجارب کشورمان در زمینه مقابله با تروریسم و افراطی‌گری، آمادگی تهران را برای همکاری با تاجیکستان و سایر کشورهای منطقه در این باره یادآور شد.
طرفین با ابراز نگرانی از تلاشهای معطوف به نا امن سازی شمال افغانستان از طریق انتقال تروریست های داعش، بر لزوم همکاری کشورهای منطقه در مقابله با آن تأکید کردند.
 
 
کد مطلب: 85946
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *