۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۱

قرآن،شفابخش دردهای روحی، جسمی و اعتقادی

نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری، آیات نورانی کلام‌الله مجید را شفابخش دردهای روحی، جسمی و اعتقادی بیان کرد.
قرآن،شفابخش دردهای روحی، جسمی و اعتقادی
نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری، آیات نورانی کلام‌الله مجید را شفابخش دردهای روحی، جسمی و اعتقادی بیان کرد.
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کارگری از ساعت ۱۵ عصر  سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در محل سالن ۱۷ شهریور وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن بیان تبریک به مناسبت ایام میلاد امام زمان(عج) و نیز روز کارگر، با بیان اینکه همه جامعه ما مدیون زحمات کارگران است، گفت: نیروی فعال و خلاق کارگر قشری نیست که کسی بتواند آن را کتمان کند.
وی با اشاره به میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) اظهار کرد: خیر خداوند و سیر الی الله برای بندگان خدا در آن چیزی است که باقی است و آن نیز مسئله امامت و ارثیه نبوت است. وراثت تاریخ با همه طول و عرض خود با امام غایبی است که ما امروز و فردا به تجلیل و بزرگداشت او می‌نشینیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با فعالیت‌های مختلف دارالقرآن خانه کارگر بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی در دارالقرآن حسب تصمیم که در سال گذشته بارها درباره آن بحث شد، رایگان اعلام شده و امیدوارم که بتوانیم این مسیر را تعقیب کنیم که در ماه‌های آینده این فعالیت گسترده را خواهیم دید.
وی افزود: یک تلاش گسترده‌ای در برنامه سال ۹۷ دارالقرآن قرار گرفته و غرض این است که ما حداقل تعداد ۱۰ هزار نفر را در قالب کلاس‌های حضوری، غیر حضوری، تلفنی، مجازی و ... داشته باشیم که بتوانیم نهایتا قرآن را دنبال و پیگیر کنیم. از همه عزیزان تقاضا داریم که در این فعالیت‌ها شرکت کنند تا آثار این برنامه‌ها در سطح جامعه کارگری نمایان شود و هم اساتید و قرآنیان و هم قرآن‌آموزان از یکدیگر بهره ببرند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم که راه این مسابقات قرآنی که در رشته‎‌های مختلف و مانند یک المپیاد قرآنی برگزار می‌شود، تداوم داشته باشد و چراغ راه این حرکت قرآنی نیز موعودی است که همه ما چشم به راه او هستیم یعنی همو که قرآن وعده داد ««وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ».
همچنین، در ادامه برگزاری این مراسم قرآنی و معنوی نیز پس از اجرای برنامه‎هایی همچون پخش کلیپ، تواشیح، مولودی‌خوانی و برنامه ارائه محفوظات قرآنی توسط یوسف موسوی، حافظ قرآن کریم از دارالقرآن خانه کارگر، دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام زمان(عج)، با اشاره به آیه کریمه «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» اظهار کرد: مسابقات قرآنی برای جامعه کارگری ابتکار بسیار جالبی است و امیدوارم عزیزانی که در این راه تلاش می‌کنند روز به روز موفق باشند.
وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید که ما قرآن را به عنوان شفا و درمان و رحمت برای انسان‌ها نازل کردیم. ممکن است برخی تصور کنند که منظور از این آیات الهی درمان دردهای جسمی، روحی و روانی است که البته این تنها بخشی از منظور آیات است و بخشی دیگر نیز مربوط به درمان دردهای اعتقادی است. بنده معتقدم که هر سه این دردها با قرآن برطرف می‌شود و منظور از شفا در آیه کریمه برای تمامی این دردها شفابخش خواهد بود.
کواکبیان افزود: اینکه خدایی ناکرده شخصی دچار کفر و شرک شود، قرآن کریم درمانی برای این درد اعتقادی خواهد بود. همچنین، اگر شخصی دچار نفاق و یا رذایل اخلاقی شود، قرآن شفایی برای رفع این رذایل است. همچنین، در بحث‌های مربوط به امراض جسمی، بسیاری از آیات قرآن به خوبی به ما یاد می‌دهد که برای مثال چگونه باید در زندگی خود رفتار کرده و چه چیزهایی را تناول کنیم تا جسم ما سالم بماند.
نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به قرآنیان جامعه کارگری تصریح کرد: شما عزیزانی که در این راه نورانی گام برمی‌دارید، باید بسیار خوشحال باشید که چنین سعادتی نصیب شما شده است. اینکه گفته می‌شود «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب» واقعیت بزرگی است که این کلام و ذکر الهی به انسان آرامش کامل می‌دهد و این امر در تحقیقاتی که تاکنون انجام شده، کاملا مشهود است.
کواکبیان در ادامه با بیان اینکه متأسفانه انجام امور سیاسی باعث شده است تا بنده مقداری از پرداختن به امور قرآنی دور شوم، گفت: از خداوند متعال تقاضا داریم که عنایت کرده تا مجددا به این نورانیت رسیده و امور قرآنی را به ویژه در زمینه حفظ آیات الهی به صورت مرتب و مداوم ادامه دهیم.
وی در ادامه با اشاره به میلاد مبارک امام زمان(عج)، با اینکه بیش از 80  آیه کریمه در قرآن وجود دارد که مفسران شأن نزول این آیات را وجود مقدس حضرت صاحب‌الزمان(عج) دانسته‌اند، افزود: برای مثال مفسرین آیه «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» را مربوط به وجود امام زمان(عج) می‌دانند. همچنین، بخشی از مفسرین در شأن نزول آیات سوره مبارکه قدر، شب میلاد امام زمان(عج) را یکی از شب‌های قدر می‌دانند. همچنین، در سوره مبارکه قصص نیز آیه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» نیز به وجود امام عصر(عج) اشاره شده است که امیدواریم زمان ظهور حضرت حجت(عج) فرارسد و جهان پر از عدل و قسط شود.
یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم قرآنی و معنوی نیز برنامه قرعه‌کشی از حضار در مراسم با حضور مسئولان حاضر و نیز مدیران دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد.
 
 
کد مطلب: 85950
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *