۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۶

از قطب گردشگری بودن شهرری غفلت نشود

جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۲۰ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران در مسجد ارشاد میدان نماز منطقه 20 تهران برگزار شد.
از قطب گردشگری بودن شهرری غفلت نشود
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۲۰ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران  در مسجد ارشاد میدان نماز منطقه 20 تهران برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۲۰ تهران پرداختند.
سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰ در تشریح وضعیت فعلی شهرداری منطقه ۲۰، به پاسخ سوالات توسط دبیران شورایاری پرداخت. وی افزود: در خصوص بوستان ۱۰۰ هکتاری در طرح تفصیلی برای تشکیل این بوستان مشکلی وجود ندارد، اما هم‌اکنون چند بوستان در حال اجرا هستند که مجموع آن‌ها به ۵۰ هکتار خواهد رسید.
صفوی خاطرنشان کرد: در رابطه با راه‌آهن خوشبختانه با جلسات مستمر با حضور فرماندار محترم و شهرداری منطقه و پیگیری‌هایی که انجام گرفت مقرر شد بخشی از اراضی در اختیار شرکت راه‌آهن قرار گرفته و ایستگاه راه‌آهن شهرری احداث شود. دو خط مترو در همان نقطه به این ایستگاه وصل خواهند شد که ایجاد چنین اتصالی برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.
در ادامه خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و مشاور اسبق فرماندار ویژه ری با بیان این که به دلیل سوابق خود با بسیاری از مسائل عمده شهرری آگاه است، گفت: بنای ما در شورای شهر به توجه ویژه به مشکلات شهر و چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها است.
وی با برشمردن برخی از مشکلات منطقه ۲۰ خاطر نشان کرد: وقتی صحبت از آلودگی هوا باشد شهرری به عنوان آلوده ترین منطقه تهران می‌شناسیم که این وضعیت در شأن شهرستان ری و مردم شریف آن نیست. میراث فرهنگی این شهرستان نشان از پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی غنی این ری دارد و حضور میلیونی زوار حرم حضرت عبدالعظیم از جمله ظرفیت‌های این منطقه است.
سپس حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد. در زمینه قانونگذاری باید از طرف دولت لایحه ای تقدیم مجلس شده و یا نمایندگان طرحی ارائه کنند که اگر طرح بار مالی داشته باشد از طرف شورای نگهبان رد خواهد شد. شورای عالی استان فرصت دیگری برای قانونگذاری است؛ این شورا می‌تواند با ارائه لایحه به مجلس قانون تصویب کند.
وی افزود: ۲۳ماه عملکرد مجلس دهم حاکی از تصویب مصوبات خوبی است که نشان دهنده عملکرد مناسب مجلس در زمینه قانونگذاری است.
در زمینه نظارت نیز تحقیق و تفحص‌ها و دعوت مسئولین به کمیسیون های مجلس برای پاسخگویی حاکی از انجام وظیفه نظارتی مجلس دهم به شکل مناسب و مستمر است.
مازنی با اشاره به جلسات مناطق ۲۲گانه تهران تصریح کرد: این جلسات نگاه و درخواست‌های مردم را به ما نمایندگان، اعضای شورای شهر و مسئولین منتقل می کند و در نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس توسط دستگاه‌های اجرایی نیز مؤثر است.
محجوب نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس با تبریک ایام نیمه شعبان و روز جهانی کارگر با ذکر منشأ نام گذاری این روز گفت: معدنچیان شهر شیکاگو در آمریکا خواستار ۸ ساعت کار در روز بودند؛ این خواسته با سرکوب پلیس آمریکا همراه شد ‌و هنگامی که ۴۰ سال پیش سازمان بین‌المللی کار این درخواست را به رسمیت شناخت ‌این روز به نام روز کارگر نام گرفت.
وی با اشاره به جلسات مناطق ۲۲گانه تهران افزود: در اکثر مناطق تهران جلسات شورایاری، عمومی و فرمانداری برگزار شده ‌و جلسه منطقه ۲۰ به عنوان یک شهرستان مستقل اولین جلسه‌ای است که با حضور فرماندار ویژه شهرستان (ری) برگزار می‌شود. مسائل مطرح شده در این نشست با حضور فرماندار محترم ری، مسئولین اجرایی منطقه۲۰، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش در فرمانداری ویژه ری برگزار شده و مسائل مطرح شده در این نشست و نشست شورایاری، در آن به دقت بررسی و چاره‌اندیشی خواهد شد. در ادامه دکتر غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران به ویژگی‌های تاریخی و مذهبی شهر ری اشاره کرد و بر اهمیت این گونه جلسات تاکید نمود.
 جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: درد دل های مردم ناشی از محرومیت‌ها، عقب افتادگی‌ها و وعده‌های عملی نشده در شهرری است. امروز عده زیادی از مردم این منطقه زیر دکل های برق فشار قوی زندگی می‌کنند و برخی عزیزانشان را از دست داده‌اند که این مسئله نیاز به پیگیری جدی دارد.
وی افرود: روزگاری شهرری در تاریخ و فرهنگ سرآمد و سه دوره نیز پایتخت ایران بوده است. در روزگاری که تهران ده کوچکی بیش نبود و به مرور زمان وضعیت به این شکل در آمد و امروز شهرری زیر بار مشکلاتی که تهران برای آن آفریده در  عذاب است.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تبریک ایام نیمه شعبان گفت: جلسات مناطق ۲۲گانه تهران از سال قبل ادامه داشته و جنبه تبلیغاتی و نمایشی ندارد، مصوبات جلسات مناطق ۲۲گانه حکم ابلاغ استاندار و قانون را دارد و لازم الاجراست.
وی افزود: تک تک نکاتی که در جلسه عمومی با مردم منطقه ۲۰ بیان شد در نشست فرمانداری شهرری بررسی خواهد شد و دبیرخانه‌ای مربوط به همین جلسات در فرمانداری تشکیل خواهد شد تا مصوبات را پیگیری کند.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت خاطرنشان کرد: ۲۲ منطقه، بیش از ۱۲۰ ناحیه و بیش از ۳۵۴ محله هریک مشکلات خاص خود را دارند و شورایاری‌ها می‌توانند در اداره این مناطق مفید باشند. ما تلاش می‌کنیم رد پایی از شورای محلات در قانون بیاید که متاسفانه آقای لاریجانی یکبار مانع شدند، البته همچنان در تلاش هستیم به شورایاری‌ها وجهه قانونی ببخشیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: تبدیل شدن شهرری به قطب گردشگری تهران از موضوعاتی است که می‌تواند پیگیری شود. جلساتی مشابه همین نشست در خاورشهر، باقرشهر و قیامدشت نیز برگزار خواهد شد که موضوعات مطرح شده در آن جلسات نیز در فرمانداری مطرح می‌گردد.
این نماینده مجلس افزود: معتقدم هر منطقه تهران می‌تواند بر اساس جمعیت یک یا چند نماینده در مجلس داشته باشد، همانطور که شهرری نیز باید خود نماینده داشته باشد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با اشاره به سفر اخیرش به ترکمنستان برای نظارت بر انتخابات گفت:در ترکمنستان به جای نصب اسامی کاندیداها در جلوی صندوق‌های رای اسامی رای‌دهندگان نصب شده بود. امیدواریم در انتخابات ما نیز اینطور نباشد که ۵۰هزار نفر از شهرری در تهران رای دهند و ۱۰۰هزار نفر از تهران به شهرری بیایند و رای دهند.
 دکتر کواکبیان با اشاره به ایام ولادت حضرت مهدی (عج) افزود: امام زمان (عج) ظهور ندارند اما حضور دارند. به همه مسئولین و خودمان می گویم، فکر نکنیم هرکاری کنیم دیده نمی‌شود. وجود مقدس آقا امام زمان (عج) ناظر بر اعمال امتشان است و هرچه بیشتر به مردم خدمت کنیم قطعا مقرب‌تریم و زمینه ظهور ایشان را فراهم می‌کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روز کارگر گفت: اقشار ضعیف جامعه و عباد صالحی که توسط مستکبران قلدر مآب به استضعاف کشیده شده‌اند حتما وارثان زمین خواهند شد.
دکتر کواکبیان با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم افزود: خداوند پیامبرش را به حق مبعوث کرده و با دین حق و با هدایت تا اسلام بر همه ادیان پیروز شود. حالا که اینطور نیست، اعضای شورای امنیت سازمان ملل که حق وتو دارند کدام یک مسلمان‌اند؟ ما اعتقاد داریم با ظهور امام مهدی (عج) حتما این وضع تغییر خواهد کرد.
 
کد مطلب: 85951
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *