۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶

از زرادخانه های هسته ای اسرائیل چه خبر؟

خبرگزاری رسمی آلمان(dpa) با اشاره به لفاظی های رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران، زرادخانه های هسته ای تل آویو را زیر سوال برده و خواستار توجه جهانی به این مساله شده است.
خبرگزاری رسمی آلمان(dpa) با اشاره به لفاظی های رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران، زرادخانه های هسته ای تل آویو را زیر سوال برده و خواستار توجه جهانی به این مساله شده است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری آلمان نوشت که «بنیامین نتانیاهو» سال ها علیه برنامه هسته ای ایران تلاش و تبلیغات کرده و سعی کرده جامعه جهانی را نسبت به برنامه هسته ای ایران بدبین کند.
«آنچه که نتانیاهو اشاره ای به آن ندارد، این است که تل آویو خود یک قدرت هسته ای است هر چند که هرگز رسما داشتن سلاح هسته ای را تایید نکرده است.»
به نوشته خبرگزاری آلمان، اکنون این سوال مطرح است که چرا باید اسرائیل سلاح هسته ای داشته باشد ولی سعی کند دیگران را از دستیابی به فناوری هسته ای محروم کند.
خبرگزاری آلمان با اشاره به اقدام بی سابقه چند وقت پیش سی ان ان در به چالش کشیدن نتانیاهو درباره داشتن سلاح هسته ای نوشت: نتانیاهو به تازگی در گفت وگو با مجری سی ان ان اظهارداشت: همواره گفته ایم ما نخستین طرفی نخواهیم بود که چنین تسلیحاتی را تولید کنیم و هنوز هم آن را تولیدنکرده ایم.
خبرگزاری آلمان افزود: اسرائیل سال ها سیاست ابهام عمدی را برای جلوگیری از مناقشه بر سر برنامه هسته ای اش دنبال کرده است. موسسه تحقیقات صلح استکهلم براورد کرده که اسرائیل 80 کلاهک هسته ای دارد.
«شیمون پرز» برنده جایزه صلح نوبل که در سال 2016 درگذشت، پدر برنامه هسته ای اسرائیل قلمداد می شود و با کمک فرانسه، 60 سال پیش این برنامه را آغاز کرد.
این گزارش افزود: «موشه دایان» وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل با فشار نیروهای سوری در جریان جنگ سال 1973 نخست وزیر وقت را تحت فشار قرار داد تا استفاده از سلاح های هسته ای را مد نظر قرار دهد.
بر اساس گزارش سازمان 'امنیت جهانی'، در یک کارخانه نساجی در شهر دیمونا واقع در صحرای نِگب Negev حدود 2 هزار و 700 نفر مشغول تولید پلوتونیوم برای زرادخانه هسته ای اسرائیل هستند که گفته می شود برای ساخت 10 کلاهک هسته ای در سال کفایت می کند.
تایید ضمنی «ایهود اولمرت» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سال 2006 مبنی بر برخورداری تل آویو از سلاح های هسته ای با انتقادهای شدیدی مواجه شد.
کد مطلب: 86237
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *