۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸

هند برای رفع سوءتغذیه کودکان وام میگیرد

هند توافقنامه ای با بانک جهانی امضا کرده است تا بتواند برای بهبود تغذیه صد میلیون نفر از کودکان خود، یک وام 200میلیون دلاری از این سازمان دریافت کند.
هند توافقنامه ای با بانک جهانی امضا کرده است تا بتواند برای بهبود تغذیه صد میلیون نفر از کودکان خود، یک وام 200میلیون دلاری از این سازمان دریافت کند.
به گزارش ایرنا به نقل از روز سه شنبه روزنامه 'هندو' ، برنامه ملی غذایی هند که سال گذشته به تصویب کابینه رسید به دنبال پوشش نزدیک به 100 میلیون نفر از جمله کودکان تا سن شش سال، زنان باردار و مادران شیرده و دختران نوجوان است.
این برنامه در سه مرحله بین سال های 2017 تا 2020 در هند اجرا می شود.
از اهداف این برنامه کاهش دو درصدی سوءتغذیه و وزن کم نوزادان هنگام تولد در هر سال و کاهش کم خونی در بین کودکان، زنان و دختران نوجوان تا سال 2020 به میزان سه درصد در سال است.
دولت هند همچنین سعی خواهد کرد تا سال 2022 نرخ عدم رشد کافی در این کشور را از 38.4 درصد فعلی به 25 درصد کاهش دهد.
اتاق بازرگانی هند و شرکت بریتانیایی 'ارنست اند یانگ' (EY) سال گذشته در گزارشی مشترک اعلام کردند هند دارای بیشترین تعداد کودکان دچار سوء تغذیه در جهان است.
بر اساس این گزارش، تا آغاز سال 2016، بیش از 40 درصد از کودکان هندی دچار عارضه سوء تغذیه بوده اند.
تنها 10 درصد از کودکان 6 تا 23 ماه در هند دارای یک رژیم غذایی مناسب هستند. در میان ایالت های هند، جارکند دارای بیشترین آمار (42 درصد) کودکان زیر 5 سال با سوء تغذیه شدید است. درحالی که ایالت آروناچال پرادش در شمال شرق هند نیز دارای بیشترین تعداد کودکان زیر پنج سال با ضعف شدید تغذیه ای می باشد.
پیش از این موسسه بین المللی سیاست تغذیه (IFPRI) در گزارشی اعلام کرد هند پس از پاکستان و افغانستان در رتبه سوم بیشترین تعداد گرسنه در آسیا قرار دارد.
در این گزارش که با عنوان 'شاخص گرسنگی جهانی' منتشر شده آمده است هند هم اکنون از بین 119 کشور در حال توسعه جهان از نظر سوء تغذیه و گرسنگی در رده یکصدم جهان قرار دارد.
کد مطلب: 86238
برچسب ها: هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *