۰
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷

اثرات فراوان ماساژتراپی در درمان بیماری ها

مربی ماساژتراپی معتقد است ماساژ برای همگان به ویژه خانم ها، راهی جهت آرامش روحی و جسمی است که بانوان نباید از فواید و تاثیرات مثبت آن غافل شوند.
مربی ماساژتراپی معتقد است ماساژ برای همگان به ویژه خانم ها، راهی جهت آرامش روحی و جسمی است که بانوان نباید از فواید و تاثیرات مثبت آن غافل شوند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، " مرجان ثابتی " که دارای مدرک مربیگری از هیات پزشکی - ورزشی استان تهران است، درباره اثرات ماساژ گفت: " زندگي پرمشغله امروزی و بالطبع ضرورت اشتغال به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی براي بانوان، ضرورت ها را بیش از پيش براي حفظ سلامت جسمي و روحي خانم ها دوچندان كرده که در این راستا، ماساژتراپي يكي از روش های حفظ سلامت جسمی و روحی است. "
وی افزود: " ماساژ يك فرآيند تراپي محسوب مي شود، به این معنی که در جهت ایجاد آرامش و افزایش کارایی و هماهنگی همزمان بين جسم، روح و عصب، به کار برده می شود. اين فرآيند كه مي بايست حتما زيرنظر افراد متخصص و دوره ديده در مراكز مربوطه انجام شود، قادر است اضطراب و تنش را از ذهن دور كرده و با پایين آوردن سطح ترشح هورمون استرس و همزمان با بالا بردن سطح ترشح هورمون شادي، سطح روحيه فرد را بالا ببرد. "
ثابتی ادامه داد: " شخص ماساژتراپ مي بايستي كليه مفاهيم آناتومي بدن انسان را شناخته تا آسيبي به شخص ماساژ گيرنده وارد نشود و شخص به تاثیرات مثبت جسمی و روحی نایل شود. "
این متخصص ماساژ ادامه داد: " ماساژ قادر است با تحريك سيستم عصبي و رفلكس هاي موجود در بدن انسان، در درمان بيماريی هايي از قبيل: ميگرن، دردهاي مزمن مفصلي و عضلاني، عصب سياتيك، سيستم گوارشی و اختلالات روانی بسيار موثر باشد که امیدوارم خانم ها از فواید و تاثیرات جسمی و روحی ماساژ غافل نبوده و آن را جزو برنامه های زندگی خود قرار دهند. "
وی در ادامه، در خصوص اثرات ماساژ برای سالمندان نیز یادآور شد:" در مورد فوايد بسيار زياد ماساژ براي سالمندان كه بخش ويژه و البته قابل احترامی از هر جامعه را تشكيل مي دهند، مي توان به جرات ادعا كرد كه اين امر نقش قابل توجهي در سلامت روحي و نياز جسمي فرد سالمند دارد. انواع ماساژ درماني متناسب با وضعيت جسمي فرد مي تواند به وسيله افزايش جريان خون و بهبود عملكرد سيستم عصبي بدن تاثير بسزايي در وضعيت جسمي و روحي داشته باشد. به دليل اين كه شايد حركات ورزشي براي سالمندان عزيز كمي دشوار و خسته كننده باشد، ماساژتراپ مي تواند با انجام ماساژهايي كه حركات كششي دارند، شادابي جسمي را به فرد هديه دهد بدون اينكه فرد كار خاصي انجام داده باشد. "
 
کد مطلب: 87070
برچسب ها: ماساژ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *