۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۷

محاکمه یک آمریکایی-ایرانی به دلیل صدور قطعات به ایران

خبرگزاری رویترز مدعی شد که یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار در دادگاهی درشیکاگو اتهام تلاش برای صادرات غیر قانونی قطعات موشک به ایران را پذیرفته است.
به گزارش رویترز، یک شهروند آمریکایی-ایرانی در دادگاهی درشیکاگو روز پنجشنبه اتهام تلاش برای صادرات غیر قانونی قطعات موشک به ایران را پذیرفت.


براساس این گزارش، حکم دادگاه برای "آندرو تلمی"، ۴۰ ساله و ساکن کالیفرنیا، احتمالا تا حداکثر ۲۰ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه خواهد بود.


براساس این گزارش، آندرو تلمی و "داوود بنی عامری"، ۳۹ ساله ساکن کالیفرنیا، در سال ۲۰۰۹ تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.


این درحالیست که داوود بنی عامری سال گذشته تحت فشار آمریکا اتهام تلاش برای صادرات فن آوری و کالاهای دفاعی بدون مجوز دولت را پذیرفت و دادگاه وی را به چهار سال حبس محکوم کرد.


تحریم های آمریکا هرگونه معامله و همکاری شهروندان و نهادهای مالی و بانکی این کشور با ایران را ممنوع کرده است.


به گزارش رویترز، در ماه اوت سال ۲۰۰۹ داوود بنی عامری با آندرو تلمی تماس گرفته و خواستار کمک برای خرید و صادرات ۱۰ آداپتور برای سیستم های موشک هدایت شونده ضد تانک به ایران شده بود. این قطعات قرار بود از طریق امارات به ایران صادر شود.


طبق این گزارش آندرو تلمی نیز در خواست را پذیرفته و برای خرید این قطعات با یک شرکت در ایالت ایلینویز تماس گرفته و وارد مذاکره شده است.


دفتر دادستانی کل آمریکا هم ادعا کرده است که آندرو تلمی می دانسته است که صادرات این آداپتورها نیاز به اخذ مجوز دولت ایالات متحده دارد و مجوزی نیز اخذ نکرده است.


براساس این گزارش، این پرونده به ادعای آمریکائیها متهم سومی هم به نام مجید موسوی، شهروند ایران دارد که هم اکنون فراری است.
کد مطلب: 872
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *