۰
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹

دیدار می و ننانیاهو با محوریت برجام

ترزا می نخست وزیر انگلیس عصر چهارشنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر تعهد کشورش به حفظ برجام تاکید کرد.
ترزا می نخست وزیر انگلیس عصر چهارشنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر تعهد کشورش به حفظ برجام تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، «می» پیش از آغاز نشست دو جانبه خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داونینگ استریت اظهار داشت که انگلیس در کنار فرانسه و آلمان معتقد است که برجام بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
وی تصریح کرد: مادامی که ایران به تعهداتش در برجام پایبند باشد به این توافق متعهد می مانیم.
نخست وزیر انگلیس همچنین اظهار داشت که برخی مسائل در مورد رفتار ایران در منطقه و توسعه موشک های بالستیک بایستی مورد اشاره قرار گیرد.
در همین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنان ادعایی خود اظهار داشت که او روی عدم دست یابی ایران به سلاح هسته ای و جلوگیری از آنچه او رفتار خشن ایران در منطقه می نامد متمرکز است.
وی ابراز امیدواری کرد که از طریق همکاری با لندن و سایر طرف های اروپایی به این هدف دست پیدا خواهد کرد.
نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از اظهاراتش نسبت به تحولات اخیر و جنایت های گسترده رژیم صهیونیستی در این منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت به رغم اینکه 'حق اسرائیل در دفاع از خود را به رسمیت می شناسد اما یک صد فلسطینی جان خود را از دست داده اند و اوضاع در این منطقه رو به وخامت رفته است. '
وی ابراز امیدواری کرد که شرایط به زمانی برگردد که گفت وگوها درباره راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل از سرگرفته شود.
نتانیاهو در پاسخ با تکرار ادعاهای بی اساس خود اظهار داشت که تظاهر کنندگان فلسطینی با حمایت حماس قصد داشتند تا از مرز عبور کرده و 'اسرائیلی ها را به قتل برسانند.'
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در آخرین ایستگاه مأموریت ضد برجامی خود پس از برلین و پاریس وارد لندن شد و با نخست‌وزیر انگلیس دیدار خواهد کرد. وی پیش از انجام این سفر عنوان داشت: «در دیدار با سه رهبر اروپایی در مورد دو موضوع گفت‌وگو می‌کنم: ایران و ایران».
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت در اقدامی غیرقانونی از برجام خارج شد و اعلام کرد: تحریم‌هایی که در چارچوب برجام برداشته‌شده بود، بازگردانده می‌شود. بااین‌حال اروپایی‌ها ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته‌اند که در برجام می‌مانند.
همچنین طرف‌های اروپایی برجام امروز در نامه‌ای به مقام‌های ارشد آمریکا بر تعهد خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کردند و خواستار معافیت شرکت‌های اتحادیه اروپا از تحریم‌های ثانویه امریکا شدند.
وزرای آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در نامه مورخ چهارم ژوئن (14 خرداد) حوزه‌های کلیدی را که خواستار معافیت آن‌ها از تحریم‌های آمریکا هستند، مشخص کردند.
این حوزه‌ها شامل بهداشت و درمان، انرژی، خودروسازی، مسافربری هوایی، بانکداری، زیرساخت‌ها و داروسازی است.
وزرای خارجه و دارایی این کشورها و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در نامه خود به وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا نوشتند: خروج ایران از توافق هسته‌ای منطقه‌ای را که افزایش مناقشه در آنجا فاجعه‌آمیز خواهد بود، نابسامان‌تر می‌کند.
هم‌زمان با دیدار رهبران انگلیس و رژیم صهیونیستی شمار زیادی از حامیان مردم فلسطین، مسلمانان، فعالان گروه‌های مدنی و حقوق بشری در اعتراض به سفر نتانیاهو به انگلیس، در برابر ساختمان نخست‌وزیری (داونینگ استریت) در لندن تظاهرات کردند.
کد مطلب: 88185
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *