۰
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵

والیبال ایران بالاتر از دیوار چین

تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت های والیبال، با نتیجه سه بر صفر از سد چین گذشت.
تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت های والیبال، با نتیجه سه بر صفر از سد چین گذشت.
به گزارش ایرنا، ملی پوشان ایران از ساعت 16 امروز (جمعه) در هفتمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، در شهر اوفا روسیه به مصاف چین رفتند و در یک بازی یک طرفه حریف خود را شکست دادند.
چین که در مسابقه قبل فرانسه را شکست داده بود، سه ست این بازی را با متیازات 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 15 به ایران واگذار کرد.
ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، علی شفیعی و مهدی مرندی (لیبرو) روانه میدان کرد.

** ست اول (ایران 25 – چین 19)
عملکرد خوب در زدن سرویس و دفاع روی تور کلید اصلی پیروزی ایران در این ست بود. بازیکنان چین با جنگندگی بالا، خوب توپگیری می کردند اما سرویس و دفاع ایران تمام برنامه های تاکتیکی مورد نظر رائول لوزانو سرمربی چین را به هم ریخت.

** ست دوم (ایران 25 – چین 20)
سرویس های خوب بازیکنان ایران، دریافت توپ را در تیم چین به شدت دچار مشکل کرده بود و همین موضوع باعث شد به تدریج فاصله امتیازی دو تیم بیشتر شود. در اواخر ست چند اشتباه فردی از ملی پوشان ایران، باعث شد چینی ها فاصله را کاهش دهند. صابر کاظمی و محمدطاهر وادی هم به جای معروف و غفور وارد زمین شدند اما حضور آنها در زمین با کسب چند امتیاز برای چین همراه شد. کولاکوویچ با برگرداندن تعویض های خود و درخواست یک وقت استراحت، بازهم شرایط بازی را به سود تیم خود رقم زد.

** ست سوم (ایران 25 – چین 15)
در آغاز ست سوم، چینی ها با کسب سه امتیاز پیاپی تیم ایران را غافلگیر کردند اما کولاکوویچ خیلی زود نخستین وقت استراحت خود را درخواست کرد تا اجازه ندهد این فاصله امتیازی بیشتر شود. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران اعلام شد. در امتیاز 9 بر 8 به سود ایران، سعید معروف در خط سرویس قرار گرفت و با سرویس های خوب خود زمینه را برای کسب 6 امتیاز پیاپی برای ایران فراهم کرد. در این ست بازیکنان ایران عملکرد بسیار خوبی به خصوص در زدن سرویس و دفاع روی تور داشتند و اصلا فرصتی به حریف ندادند تا برنامه هایش را پیاده کند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 16 فردا (شنبه) در دومین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت های والیبال به مصاف برزیل می رود.
کد مطلب: 88248
برچسب ها: والیبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *