۰
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵
آیت الله صادق آملی لاریجانی:

نیمی از زندانیان كشور را زندانیان مواد مخدر تشكیل می دهند

رییس قوه قضاییه گفت: حدود 50 درصد زندانیان كشور را زندانیان مواد مخدر تشكیل می دهند كه آثار آن بر خانواده و اجتماع مشهود است.
نیمی از زندانیان كشور را زندانیان مواد مخدر تشكیل می دهند
به گزارش  ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز یكشنبه در همایش ملی پژوهش در نظام عدالت كیفری، فرصت ها و چالش ها كه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، افزود: مجازات زندانیان مواد مخدر هم بر زندانیان، هم بر اجتماع و خانواده آنان اثر گذار است و موضوع مجازات زندانیان مواد مخدر از نظر جامعه شناختی نیز قابل بحث است.

وی ادامه داد: موضوع مجازات علاوه بر اینكه باید از مسیر قوه مقننه عبور كند باید از نظر فقهی و حقوقی نیز مورد توجه قرار گیرد چراكه این موضوع را نمی توان به لحاظ جامعه شناختی و فلسفه اخلاقی مورد بحث قرار داد بلكه باید از نظر چهارچوب وحیانی به ویژه در مجازات های خاص و حدود مجازات ها مورد توجه قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه اضافه كرد: اهل فلسفه نمی تواند این جزئیات را تبیین كند بلكه باید جزئیات مجازات در سیستم وحیانی و نظام حكومت و مردم سالاری دینی مورد توجه قرار گرفته و به لحاظ فقهی و اجتهادی و همچنین استنباط از متون نیز در آن لحاظ شود.

آیت الله آملی لاریجانی اضافه كرد در روند قضایی كیفری، اجرا نیز حائز اهمیت است چراكه علاوه بر كار دادگاه باید در مورد این موضوع بحث كنیم كه مجری احكام كیفری چه افرادی هستند، چگونه عمل می كنند و چه اختیاراتی دارند چراكه مواردی از اختیارات برای مجریان دیده شده است.

ادامه دارد..
کد مطلب: 89
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *