۰
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲

اتحادیه اروپا تحریمهای روسیه را تمدید کرد

اعضای اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کردند.
اعضای اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۲۸ نماینده اتحادیه اروپا امروز جمعه رسما اعلام کردند که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه برای عدم پیشرفت در اجرای توافقات توسط مسکو برای توقف درگیری‌ها در شرق اوکراین شش ماه دیگر تمدید شدند.
شورای اروپا در توییتر خود نوشت رهبران اتحادیه اروپا به این توافق رسیدند تا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تا شش ماه دیگر تمدید کنند.
گفت و گوها درباره توافقات مینسک در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل پس از مذاکرات سخت درباره مسئله مهاجران آغاز شد.
تحریم‌های علیه روسیه از تابستان ۲۰۱۴ آغاز شده است. این تحریم‌ها به دلیل بحران در اوکراین چند ماه پس از الحاق کریمه به روسیه و پس از آن حملات افراد مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین به اجرا گذاشته شد.
کی‌یف و کشورهای غربی، روسیه را به حمایت از شورشیان جدایی طلب و تامین تسلیحاتی آنها محکوم می‌کنند. در حالی که مسکو این مسئله را به شدت تکذیب کرده است.
اتحادیه اروپا همچنین تحریم‌هایی را علیه ۱۵۰ شخصیت روسی که چند تن از آنها از نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستند اعمال کرده است. دارایی‌های این افراد توسط بانک‌های اروپایی بلوکه شده است و آنها نمی‌توانند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا روادید دریافت کنند.
اعضای اتحادیه اروپا امروز تصمیم گرفتند که روسیه باید مسئولیت حمله به پرواز MH۱۷ که توسط موشک در آسمان اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی مورد اصابت قرار گرفت را به بپذیرد.
کد مطلب: 89465
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *