۰
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲

روسیه، اروپا را تهدید کرد

صبر ما حدی دارد
ماریا زاخارووا گفت: نهادهای روسیه کار مشترک خود را روی اقدامات واکنشی انجام داده‌اند و شرکای غربی ما و کمیسیون اروپا و اتحادیه اروپا، باید بفهمند که ساعت درحال زنگ زدن است و صبر ما هم حدی دارد.
روسیه، اروپا را تهدید کرد
ايسنا نوشت : 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اگر اتحادیه اروپا مشکل ترانزیت کالا به کالینینگراد را حل نکند، روسیه پاسخ مناسبی خواهد داد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تهدید کرد:" ما تا ابد منتظر نخواهیم ماند. یک بار دیگر هشدار می‌دهیم که اگر وضعیت در روزهای آینده حل و فصل نشود، روسیه اقدامات سختی را علیه لیتوانی و اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد کرد که مقدمات آن قبلاً تکمیل شده است. انتظار طولانی شده است."
وی افزود: نهادهای روسیه کار مشترک خود را روی اقدامات واکنشی انجام داده‌اند و شرکای غربی ما و کمیسیون اروپا و اتحادیه اروپا، باید بفهمند که ساعت درحال زنگ زدن است و صبر ما هم حدی دارد. هیچ کس رسما به آن‌ها اطلاع نداده اما ما بارها به صورت علنی و مستقیم به آنها گفته‌ایم که پاسخ مناسبی خواهیم داد.
این مقام روسی در ادامه عنوان داشت:گفت: "ما به گفت وگو با کمیسیون اروپا و لیتوانی ادامه می‌دهیم. ما اطمینان داریم که این موضوع باید در آینده نزدیک حل شود."
به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مسکو به این واقعیت معتقد است که تنها تصمیم درست در بروکسل و ویلنیوس اتخاذ خواهد شد که عبور بدون مانع کالا به روسیه را تضمین می‌کند.
پیش از این یوهانس بارک، نماینده کمیسیون اروپا، پیشتر گفته بود که این کمیسیون هنوز توصیه‌هایی به مقامات لیتوانی در مورد موضوع ترانزیت کالاهای روسی به کالینینگراد تهیه نکرده است، اما با مقامات لیتوانی در تماس است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه دولت آمریکا را به "کشتی تایتانیک" تشبیه کرد و اظهار داشت: جن ساکی، سخنگوی سابق کاخ سفید در زمان مناسب پست خود را ترک کرد.
او افزود: ساکی، "کارن ژان پیر" سخنگوی جدید کاخ سفید را وادار به کار "کثیف" کرد. غربی‌ها همیشه با کسانی که به بردگی می‌گیرند، به همین شیوه رفتار می‌کنند. ابتدا قانون را نقض و هرج و مرج ایجاد می‌کنند و سپس مسئولیت را به گردان دیگران می‌اندازند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: قایق های نجات در کشتی تایتانیک برای مسافران رده بالا و ثروتمند و  همچنین افرادی است که می‌توانند با پول مکان بخرند.
وی خاطرنشان کرد: سخنگوی کاخ سفید مجبور به دروغ گفتن است. این دروغِ همه نمایندگان محاصره شده در رژیم آمریکای جنایتکاری است که به خاطر بازگرداندن موقعیت خود که مدتهاست از دست رفته، ثبات جهان را برهم می‌زند.
زاخارووا همچنین به نمونه‌هایی اشاره کرد که رهبری آمریکا سعی کرده اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازد که نمونه آن افزایش قیمت بنزین در آمریکا در نتیجه سیاست تحریمی بایدن و همچنین محاسبات اشتباه اروپایی ها در این زمینه است.
او در ادامه به موضوع بحران جهانی غذا پرداخت و تاکید کرد که این بحران از پیامدهای همه‌گیری کرونا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا و سیاست‌های سوداگرانه رژیم های غربی در بازار مواد غذایی است.
کد مطلب: 168406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *