۰
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در همایش ملی خانه احزاب:

دولت باید برای اصلاح قوانین انتخابات، احزاب و اجتماعات لایحه بیاورد

«کی‌روش» را بعنوان شهروند افتخاری ایران به رسمیت بشناسیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: چون من رئیس هیئت دوستی ایران و پرتغال هستم، پیشنهاد می‌کنم کی روش را به عنوان شهروند افتخاری ایران به رسمیت بشناسیم.
دولت باید برای اصلاح قوانین انتخابات، احزاب و اجتماعات لایحه بیاورد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: چون من رئیس هیئت دوستی ایران و پرتغال هستم، پیشنهاد می‌کنم کی روش را به عنوان شهروند افتخاری ایران به رسمیت بشناسیم.
به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در همایش ملی احزاب ایران اظهار داشت: اگر قصد خدمت داشته باشیم، بنابر سخن شهید بهشتی حزب می‌تواند معبد ما باشد.
وی با اشاره به نقش احزاب در سیاست خارجی گفت: متاسفانه در شرایط کنونی هیچ حزبی چندان نقشی در سیاست خارجی ندارد. یک سری از اصلاح طلب‌ها می‌گویند ما باید با آمریکا مذاکره کنیم؛ یک سری دیگر هم می‌گویند این مذاکره ذلت‌بار خواهد بود. لااقل بیاییم در خانه احزاب درباره این مسائل بحث‌های تخصصی انجام دهیم.
کواکبیان با اشاره به ضرورت توسعه سیاسی تاکید کرد: مهمتر از قانون احزاب، قانون انتخابات است که اگر اصلاح نشود قطعا بنیادهای هیچ حزبی در این کشور پا نمی‌گیرد. لذا تلاش می‌کنیم تا پایان دوره مجلس دهم اصلاحیه جدی روی قانون انتخابات داشته باشیم چراکه قانون انتخابات و قانون احزاب و امنیت اجتماعات ما مشکل جدی دارد و دولت باید حتما لایحه اصلاح آنها را ارائه دهد.
دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه افغانستان و عراق و بسیاری از کشورهای همجوار در بحث تحزب از ما بسیار جلوتر هستند، عنوان کرد: حزب در مجلس چندان جایگاهی ندارد و فقط برخی فراکسیون‌ها ایفاگر نقش‌های محدودی هستند عده‌ای در مجلس با ما عکس یادگاری گرفتند اما زنبیل شان را جای دیگری گذاشتند و لذا هم اکنون هیچ حزبی پاسخگو نیست. وی با اشاره به اینکه انتقاد از دولت با کینه‌توزی فرق دارد اظهار داشت: برخی‌ها فکر کرده‌اند دولت روحانی قبل از سه سال کارش ساقط می‌شود اینها کور خوانده‌اند. دولت باید جنب و جوش بیشتری داشته باشد و در مسائل مختلف چابک تر عمل کند چراکه ما دچار جنگ تمام عیار اقتصادی با دنیا هستیم.
وی افزود: امروز فضای کشور فوتبالی است و از سوی دیگر عده ای هم فکر می‌کنند هنوز مسابقات باشگاهی دوران انتخابات تمام نشده است در حالیکه بحث اصلی ما الان تیم ملی است و باید از کشورمان در برابر دشمنان دفاع کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: از همینجا چون من رئیس گروه دوستی ایران و پرتغال هستم، پیشنهاد می‌کنم «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال را به عنوان شهروند افتخاری ایران به رسمیت بشناسیم. شاید رجال سیاسی ما در شرایط سخت اقتصاد کنونی دست از بازی‌های باشگاهی بردارند و به تیم ملی رو آورند.
 
کد مطلب: 89487
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *