۰
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵

ماموریت لاریجانی به وزیر صنعت

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از شما می‌خواهم تکلیف انتخابات اتاق اصناف را یکسره کنید و مطابق قانون و با رفاقت عمل کنید.
رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از شما می‌خواهم تکلیف انتخابات اتاق اصناف را یکسره کنید و مطابق قانون و با رفاقت عمل کنید.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست رییس شورای اصناف و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی کشور، گفت: اصناف در جنگ تحمیلی حمایت‌ها و خدمات زیادی برای نظام داشتند، این موضوع تعارف نیست، امام خمینی همواره نسبت به این مساله صحبت می‌کردند.
وی ادامه داد: شرایط خارجی کشور نشان می‌دهد که ایران و بسیاری از کشورهای جهان با فردی طرف هستند که عقل درست حسابی ندارد و هر روز ماجراهای جدیدی برای جهان درست می‌کند اما نسبت به ایران کینه‌ورزانه عمل می‌کند. این موجود عجیب و غریب با سایر روسای جمهوری آمریکا قدری متفاوت است.
رئیس مجلس تصریح کرد: ایران با وجود اختلاف نظرهای داخلی با همین موجودات مذاکره کرد اما آمریکایی‌ها مذاکرات و تفاهم به دست آمده را به هم زدند، اروپایی‌ها درخواست مذاکره کردند و اکنون چند هفته است که مشغول مذاکره هستند اما فشارهایشان را به ایران افزایش داده‌اند.
نماینده مردم قم ادامه داد: مهمتر از مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها، مشکلات داخلی گریبان‌گیرمان است. رشد نقدینگی، مشکلات بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و مساله آب از جمله مشکلات داخلی است که اگر بتوانیم آنها را حل کنیم دشمنان خارجی نمی‌توانند تا این حد بر ضد ایران جولان دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر نقش اتحادیه‌های صنفی بر نظام تصمیم‌گیری کشور تاکید کرد و افزود: در آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان اتاق اصناف و اتاق تعاون می‌توانند در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس حضور یافته و نظرات‌شان را اعلام کنند. شما می‌توانید نظرات‌تان را در اتاق اصناف پخته کنید و از طریق رییس اتاق اصناف در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس مطرح کنید.
لاریجانی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار رفع ابهام از انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران شد و افزود: اگر ابهامی وجود دارد آن را با رفاقت و طبق قانون حل کنید، علاوه بر آن شما باید از معاونان خود بازخواست کنید که چرا با اتحادیه‌ها نشست نمی‌گذارند، شما که خود ریشه بازاری دارید. اصناف، لشکر اقتصادی ما هستند و باید از آنان در جنگ اقتصادی استفاده کنیم. رفع مشکلات اقتصادی امروز کشور نیازمند تجربه کف بازار است.
وی با اشاره به پیشنهادات مختلف در خصوص تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها و نیازهای اساسی کشور و عرضه مابقی کالاها در بورس کالایی، ‌گفت: برخی پیشنهاد دارند ارز ۴۲۰۰ تومانی به نیازهای اساسی کشور تعلق گیرد و عده‌ای دیگر می‌گویند این ارز به کالاهای اساسی اختصاص یافته و سایر کالاها در بورس عرضه شود. هر دو نظر هم موافقان و مخالفانی دارد. بنده از رییس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌خواهم در نشست با روسای اتحادیه‌های صنفی نظر اصناف باتجربه را بشنود تا بعد از آن بتوان در این خصوص تصمیم‌گیری کرد. هر کدام از روش‌ها معایب کمتری داشت همان روش را انتخاب کند البته نباید قاعده اقتصادی عرضه و تقاضا را از یاد برد.
به گفته نماینده مردم قم در مجلس، برای مهار قاچاق کالا به جای تمرکز روی مرزهای چند هزار کیلومتری آبی خاکی، باید مبدا و مقصد کالای قاچاق را کنترل کرد.
وی ادامه داد: نشتی‌های گمرک را از طریق قانون کم می‌کنیم البته خود اصناف نیز باید کمک کنند.
لاریجانی از اتاق اصناف خواست نظرات‌شان را در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده در اتاق اصناف پخته و مکوتب کرده و به مجلس اعلام کنند. همچنین نظرات‌شان درباره قانون مکانیزه کردن صندوق‌های فروش را به صورت مکتوب به مجلس اعلام کنند.
وی بار دیگر از وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواست با روسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ایران در خصوص مالیات‌ها نشست تخصصی برگزار کنند.
وی ادامه داد: نه فرار مالیاتی و نه فشار مالیاتی هیچ کدام قابل قبول نیست، باید برای اصناف محلی را برای پاسخ به اجحافاتی که در حق‌شان می‌شود تعیین کرد تا اصناف بتوانند حرف‌شان را به گوش مسئولان برسانند.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همه دست به دست هم بدهیم می‌توانیم از شرایط سخت فعلی عبور کنیم. بنده به سهم خود از روحیه آرامش‌بخشی که به بازار ملتهب تزریق کردید تشکر می‌کنم، شما صاحب این انقلاب هستید.
کد مطلب: 89564
برچسب ها: لاریجانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *